ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

(σχολικό έτος 2002-03)

 

1. Πρώτες βοήθειες

 

Εμείς οι μαθητές της ΣΤ τάξης  παρακολουθήσαμε στο σχολείο για 3 μέρες (το πρώτο 2ωρο) από ειδικευμένη νοσοκόμα του Ερυθρού Σταυρού ένα πρόγραμμα Πρώτων Βοηθειών.

Λάβαμε γνώση της παροχής πρώτης βοήθειας σε άτομα με κατάγματα στα άκρα. Επίσης ενημερωθήκαμε για την προσωπική μας ασφάλεια από τσιμπήματα, ατυχήματα κι άλλα, καθώς και για την χρησιμότητα των διαφόρων ειδών του φαρμακείου.

 

2. Βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος

 

Οι μαθητές της Ε τάξης είχαν συνάντηση στο σχολείο με εκπροσώπους του Σ.Κ.Μ.Θ. και ενός πανεπιστημιακού γιατρού οι οποίοι ενημέρωσαν με πρωτότυπο και υποδειγματικό τρόπο τους μαθητές για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν  κάνοντας πολλές ερωτήσεις.

 

3. 31 Μαΐου-Ημέρα κατά του καπνίσματος

Στις 31 Μαΐου-Ημέρα κατά του καπνίσματος, μαθητές του σχολείου μας μαζί με μέλη του συλλόγου καρκινοπαθών Μακεδονίας-Θράκης οργάνωσαν και συμμετείχαν σε μια αντικαπνιστική εκδήλωση,  τονίζοντας τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος και μοιράζοντας αυτοκόλλητα σε πεζούς και οδηγούς στους κεντρικούς δρόμους της Θεσ/νίκης.

 

4. Υγιεινή διατροφή

 

Το θέμα της υγιεινής διατροφής απασχόλησε τα παιδιά της Α τάξης. Αφορμή στάθηκε μια συζήτηση στην τάξη, για το τι τρώνε τα παιδιά στα διαλείμματα. Έτσι γνώρισαν τις κατηγορίες των τροφών, αναφέρθηκαν στο τι πρέπει να τρώνε και τα ζωγραφίσανε. Δώσανε στις βασικές τροφές ονόματα και παίξανε μια μικρή ιστορία. Τελείωσαν το πρόγραμμα αυτό για την υγιεινή διατροφή, μαθαίνοντας πως γίνεται το ψωμί, μέσα από μια μικρή ιστορία εικόνων, την οποία αφηγήθηκαν και κατόπιν ζωγράφισαν.

Το θέμα της υγιεινής διατροφής, έδωσε την αφορμή στα παιδιά να ασχοληθούν με το σώμα και την υγιεινή του. Έγινε μικρή αναφορά στα μέρη του σώματος και στη σωστή υγιεινή τους. Τελειώνοντας τα παιδιά κατασκεύασαν παζλ σχετικό με το θέμα.

 

5. Εργοστάσιο της 3Ε στη Θέρμη

 

Οι μαθητές της Γ και Δ τάξης επισκέφτηκαν το εργοστάσιο της 3Ε στη Θέρμη, ξεναγήθηκαν σε ορισμένους  χώρους της παραγωγικής διαδικασίας. Στη συνέχεια παρακολούθησαν προβολή video με θέμα την ιστορία της εταιρείας  από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα.. Συζήτησαν με υπεύθυνους της εταιρείας για τα διάφορα προϊόντα που παράγονται, κυρίως τους χυμούς και τα αναψυκτικά, για τα οποία αναψυκτικά τονίστηκε ότι πρέπει να παίρνουμε και τις προφυλάξεις μας, για να μην έχουμε δυσάρεστες συνέπειες από την αλόγιστη χρήση τους.

Τέλος, μοιράστηκε στα παιδιά από ένα δώρο.

 

6. Εργοστάσιο ΑΓΝΟ στο Λαγκαδά

 

Οι μαθητές των τάξεων Β′, Γ′ και Δ′ επισκέφτηκαν το εργοστάσιο της εταιρείας ΑΓΝΟ, στο Λαγκαδά. Τα παιδιά οδηγήθηκαν σε μία ειδική αίθουσα προβολών, όπου ενημερώθηκαν παρακολουθώντας  μια βιντεοκασέτα, για όλα τα προϊόντα που παράγει το εργοστάσιο, καθώς και για τον ειδικό τρόπο παρασκευής τους και την τήρηση των απαραίτητων συνθηκών υγιεινής. Μετά την προβολή της βιντεοκασέτας, ο υπεύθυνος της εταιρείας για τα εκπαιδευτικά προγράμματα, έκανε ερωτήσεις στα παιδιά, σχετικά με τα θέματα που είδαν και φρόντισε να διασαφηνίσει τα σημεία που δεν είχαν γίνει κατανοητά. Όσα παιδιά απάντησαν σωστά στις ερωτήσεις, κέρδισαν κάποια δώρα, ενώ σε όλα τα παιδιά δόθηκε ως δώρο, γάλα σοκολατούχο, προϊόν της ΑΓΝΟ.

7. Εργοστάσιο ΑΒΕΖ στο Ωραιόκαστρο

 

Οι μαθητές των τάξεων Β′ και Δ′ επισκέφτηκαν το εργοστάσιο της ΑΒΕΖ, στο Ωραιόκαστρο. Τα παιδιά πρώτα οδηγήθηκαν σε μια ειδική αίθουσα του εργοστασίου, όπου ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο εκπαίδευσης της εταιρείας, για τα προϊόντα του εργοστασίου και τον τρόπο που αυτά παρασκευάζονται και συσκευάζονται, αλλά και για τις συνθήκες φύλαξης που απαιτούνται, για να διασφαλιστεί η ποιότητά τους.

Ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά, σχετικά με τα θέματα αυτά και διευκρίνιση αποριών.

Μετά την ενημέρωση, τα παιδιά οδηγήθηκαν στο χώρο παραγωγής του εργοστασίου και, πάντα κάτω από την καθοδήγηση του υπεύθυνου, παρακολούθησαν τον τρόπο παρασκευής των μακαρονιών, από το σιμιγδάλι έως το τελικό προϊόν, σε όλα τα στάδιά του.

 

8. «Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού,  προάγοντας την προστασία του παιδιού»

 

Oι μαθητές των παρακάτω τάξεων: Α΄2,  Β΄1,  Β΄2, πήραν μέρος στο πρόγραμμα αγωγής υγείας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, σε συνεργασία με τον υπεύθυνο Αγωγής Υγείας της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσ/νίκης και το δίκτυο Άλφα με θέμα:

 «Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού,  προάγοντας την προστασία του παιδιού»

 

Είναι σχετικά εύκολο να διδάξουμε στα πολύ μικρά παιδιά την αποφυγή κινδύνων, όπως π.χ. να διασχίζουν ένα δρόμο μεγάλης κυκλοφορίας, τη σημασία να μην χρησιμοποιούν άγνωστες ουσίες, την ανοησία να παίζουν  πάνω ή κοντά στις γραμμές του τρένου. Το μήνυμα είναι απλό και ξεκάθαρο. Ο κύριος  παράγοντας που μπερδεύει τα πράγματα εκτός από την απροσεξία, είναι όταν εμπλέκονται φίλοι και οι πιέσεις για να ενταχθούν τα παιδιά στην ομάδα και να ανταποκριθούν στις προκλήσεις ξεπερνούν την κοινή λογική.

 

Τα παιδιά πρέπει να μπορούν να ξεχωρίζουν και να αντιστέκονται στην πίεση, όπως πρέπει να γνωρίζουν επίσης τους κινδύνους από τη χρήση ναρκωτικών ,καθώς και γιατί δεν πρέπει να απομακρύνονται με αγνώστους  ή με κάποιον που δεν γνωρίζουν καλά. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Μεγάλο μέρος της πρόληψης έγκειται στο να αποκτήσουν τα παιδιά κριτική σκέψη να μάθουν να διακρίνουν και να γνωρίζουν πώς να αποφύγουν πιθανές δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις. Πρέπει να εκτιμούν το ίδιο τους το σώμα και να γνωρίζουν την αξία τους. Έτσι θα προστατεύσουν τον εαυτό τους από τους άλλους και θα αναλάβουν την ευθύνη του εαυτού τους και των πράξεών τους.

 

Τα σημερινά παιδιά θα αποτελέσουν τους γονείς του αύριο και μέλη της κοινωνίας και αυτά που μαθαίνουν από την παιδική τους ηλικία θα επηρεάσουν τις μελλοντικές γενιές.

 

Πλαίσιο κειμένου:

Οι γονείς αγκάλιασαν το πρόγραμμα  με μεγάλη ικανοποίηση και χαρά, συμμετέχοντας και οι ίδιοι ενεργά όπου τους ζητήθηκε από τις εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Τα παιδιά με ανυπομονησία περίμεναν την ημέρα της Παρασκευής για την εφαρμογή του προγράμματος, αφού  οι δραστηριότητές του ήταν με παιγνιώδη μορφή (κινητικές ασκήσεις, παιχνίδια συνεργασίας, δραστηριότητες που καλλιεργούν την εμπιστοσύνη κτλ..)με ομαδικές εργασίες προάγοντας έτσι την αρχή της συνεργατικότητα μέσα στο σχολείο. Ο κύκλος που δημιουργούσαμε άλλωστε κάθε φορά έδινε στο στίγμα της ενότητας.

 

Οι αλλαγές όλες  στη ζωή μας χρειάζονται χρόνο. Προσπαθούμε λοιπόν υπεύθυνα να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών.

Πίσω