ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

 

Για τη σχολική χρονιά που διανύουμε 2002-2003 οι μαθητές των παρακάτω τάξεων :Α΄2,  Β΄1,  Β΄2,  πήραν μέρος στο πρόγραμμα αγωγής  υγείας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας,  με θέμα:

{Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού,  προάγοντας την προστασία του παιδιού}.

 

Είναι σχετικά εύκολο να διδάξουμε στα πολύ μικρά παιδιά την αποφυγή κινδύνων, όπως π.χ. το να διασχίζουν ένα δρόμο μεγάλης κυκλοφορίας, τη σημασία του να μη χρησιμοποιούν άγνωστες ουσίες, την ανοησία να παίζουν  πάνω ή κοντά στις γραμμές του τρένου. Το μήνυμα είναι απλό και ξεκάθαρο. Ο κύριος  παράγοντας που μπερδεύει τα πράγματα εκτός από την απροσεξία, είναι όταν εμπλέκονται φίλοι και οι πιέσεις για να ενταχθούν τα παιδιά στην ομάδα και να ανταποκριθούν στις προκλήσεις ξεπερνούν την κοινή λογική.

Πλαίσιο κειμένου:

Τα παιδιά πρέπει να μπορούν να ξεχωρίζουν και να αντιστέκονται στην πίεση, όπως πρέπει να γνωρίζουν, επίσης, τους κινδύνους από τη χρήση ναρκωτικών, καθώς και γιατί δεν πρέπει να απομακρύνονται με αγνώστους ή με κάποιον που δε γνωρίζουν καλά. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Μεγάλο μέρος της πρόληψης έγκειται στο να αποκτήσουν τα παιδιά κριτική σκέψη, να μάθουν να διακρίνουν και να γνωρίζουν πώς να αποφύγουν πιθανές δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις. Πρέπει να εκτιμούν το ίδιο τους το σώμα και να γνωρίζουν την αξία τους. Έτσι θα προστατεύσουν τον εαυτό τους από τους άλλους και θα αναλάβουν την ευθύνη του εαυτού τους και των πράξεών τους

Τα σημερινά παιδιά θα αποτελέσουν τους γονείς του αύριο και μέλη της κοινωνίας και αυτά που μαθαίνουν από την παιδική τους ηλικία θα επηρεάσουν τις μελλοντικές γενιές.

 

 

Οι γονείς αγκάλιασαν το πρόγραμμα  με μεγάλη ικανοποίηση και χαρά, συμμετέχοντας και οι ίδιοι ενεργά όπου τους ζητήθηκε από τις εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Πλαίσιο κειμένου:

 

Τα παιδιά με ανυπομονησία περίμεναν την ημέρα της Παρασκευής, για την εφαρμογή του προγράμματος, αφού  οι δραστηριότητές του ήταν με παιγνιώδη μορφή (κινητικές ασκήσεις, παιχνίδια συνεργασίας, δραστηριότητες που καλλιεργούν την εμπιστοσύνη κτλ..), με ομαδικές εργασίες, προάγοντας έτσι την αρχή της συνεργατικότητας μέσα στο σχολείο.

 

Ο κύκλος που δημιουργούσαμε άλλωστε, κάθε φορά, έδινε το στίγμα της ενότητας.

Οι αλλαγές όλες  στη ζωή μας χρειάζονται χρόνο. Προσπαθούμε λοιπόν υπεύθυνα να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών.

Τέλος ευχαριστούμε το Β΄ Γραφείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, που με την εποπτεία του κ. Φροσύνη και το δίκτυο Άλφα, μας βοήθησε να υλοποιήσουμε αυτό το πρόγραμμα , αλλά και τον διευθυντή του σχολείου μας που μας στήριξε υλικά και ηθικά.

 

 

Αποτελέσματα - Συμπεράσματα

 

Τα παιδιά, αλλά και οι γονείς, αγκάλιασαν με αγάπη το πρόγραμμα.. Λίγα ήταν τα παιδιά που έδειξαν απροθυμία να συμμετέχουν σε αυτό. Ο χρόνος πολλές φορές δεν ήταν αρκετός για να καλυφθεί η μία διδακτική κάρτα και αναγκαζόμασταν να διακόπτουμε τη ροή του λόγου των παιδιών, που εναγωνίως επιζητούσαν να εκφραστούν, πράγμα που τα στενοχωρούσε.

Πιστεύουμε, όμως, ότι, μέσα από το πρόγραμμα του ΚΕΘΕΑ, τέθηκαν τα θεμέλια, για να μάθουν τα παιδιά να συνεργάζονται, να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα, να εκφράζουν τα “θέλω” και την αγάπη τους προς τους οικείους τους, αλλά και να μάθουν να διεκδικούν. Άρχισαν να γνωρίζουν τον εαυτό τους, να συνειδητοποιούν ότι είναι ένας ξεχωριστός άνθρωπος, αλλά και μέλη της παγκόσμιας οικογένειας τόσο διαφορετικοί, αλλά και τόσο όμοιοι   με τα αδέρφια τους ανά τον κόσμο.

Επαναπροσδιόρισαν την αξία της αυτοεκτίμησης, έμαθαν ότι για να σεβαστούν και να αποδεχθούν τους άλλους, πρέπει πρώτα να μάθουν να σέβονται και να προσφέρουν στον εαυτό τους.

Έθεσαν στόχους, άρχισαν δειλά-δειλά να αντιμετωπίζουν τις φοβίες τους,  κατέβαλαν προσπάθειες για να μάθουν να “ακούν” τους άλλους.

Ο δρόμος για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος δεν ήταν ρόδινος. Δεν πραγματοποιήθηκαν όλοι οι στόχοι που θέσαμε κατά την εκκίνησή του. Έγινε  όμως η αρχή .

Και η αρχή είναι το ήμισυ του παντός!!!.

 

 

Πίσω