ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

(σχολικό έτος 2002-03)

 

1. Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Α.Π.Θ.

 

Η B΄ τάξη επισκέφτηκε την έκθεση:

«Η Ελλάδα που αλλάζει», που έλαβε χώρα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Α.Π.Θ.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν πολλά πράγματα γύρω από τη ζωγραφική και να γνωρίσουν τα έργα διάσημων ζωγράφων, κάτω από την καθοδήγηση των υπεύθυνων του μουσείου, καθώς και την έκθεση που παρουσίαζε την Ελλάδα όπως ήταν πολλά χρόνια πριν.

2. Λουτρά του Λαγκαδά

Επίσκεψη των μαθητών της Ε τάξης στα Λουτρά του Λαγκαδά.

Οι μαθητές ξεναγήθηκαν από τους υπευθύνους των λουτρών στα διάφορα κτίρια. Είδαν τους χώρους όπου οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν το λουτρό τους. Άκουσαν για τις θεραπευτικές ιδιότητες των ιαματικών νερών και πως μπορεί κάποιος να επισκεφθεί τα λουτρά.

Στη συνέχεια τα παιδιά είδαν τους εξωτερικούς χώρους, τους χώρους διαμονής και ψυχαγωγίας. Με το πρόγραμμα περιβαλλοντικής για το νερό που είχαν παρακολουθήσει στο Κ.Π.Ε. υπήρξε μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη για το νερό.

3. Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο

Οι μαθητές της Α΄ τάξης επισκέφτηκαν το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο όπου συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα που είχε τίτλο: « Πως δημιουργείται ένα βιβλίο »

Στη βιβλιοθήκη του κέντρου τα παιδιά παρακολούθησαν μια σειρά σλάιτς για το πώς γίνεται ένα βιβλίο. Ακολούθησε συζήτηση με την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τα αγαπημένα τους βιβλία ( τα περισσότερα παιδιά μίλησαν για τα αγαπημένα τους παραμύθια ). Κατόπιν ακολούθησε ξενάγηση στη βιβλιοθήκη που υπάρχει εκεί. Ξεφύλλισαν όλων των ειδών τα βιβλία, έριξαν μια ματιά στις εικόνες τους και έμαθαν πως λειτουργεί μια βιβλιοθήκη. Στο τέλος χωρισμένα σε ομάδες δημιούργησαν το δικό τους βιβλίο.

 

4. Τεχνικό Μουσείο Σίνδου

 

Δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφτούμε το τεχνικό μουσείο της Σίνδου, και να παρακολουθήσουμε από κοντά την εξέλιξη της τεχνολογίας. Είδαμε την εξέλιξη του αυτοκινήτου, των μηχανών και διάφορων άλλων αντικειμένων χρήσιμων για την ανθρωπότητα.

Εκεί διαπιστώσαμε από κοντά, την προσπάθεια που έκανε ο άνθρωπος για την καλυτέρευση της ζωής του, στο διάβα των αιώνων.

Επίσης διασκεδάσαμε πάρα πολύ με το τεχνικό πάρκο που υπάρχει μέσα στο μουσείο.

 

5. Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Α.Π.Θ.

 

Ακόμη επισκεφθήκαμε το Τελλόγλειο ίδρυμα, όπου  είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε σ’ επαφή με την τέχνη της ζωγραφικής.

Η ξενάγηση, εκτός από τα έργα , αφορούσε και την τεχνοτροπία που είχε ο κάθε ζωγράφος, καθώς και τις επιρροές που δέχτηκε από τα διάφορα ρεύματα στο χώρο της ζωγραφικής. Ακολούθησε συζήτηση για τα είδη της.

6. Δημοτική Βιβλιοθήκη

 

Μαθητές της Δ και Στ τάξης πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στην καινούρια  βιβλιοθήκη του Δήμου Ελευθερίου-Κορδελιού. Έγινε γνωριμία με όλα τα είδη βιβλίου που φιλοξενεί η βιβλιοθήκη και ξενάγηση απ’ τη βιβλιοθηκονόμο. Κατόπιν παρακολουθήσαμε βιντεοκασέτα της National Geographic για τα σπάνια ζώα της Αφρικής.

 

7. Παλαιοντολογικό Μουσείο

 

Μια αξέχαστη επίσκεψη που πραγματοποιήσαμε ήταν στο παλαιοντολογικό μουσείο!

Μας δόθηκε η ευκαιρία να μάθουμε για τα φυτά, τα ζώα και τον άνθρωπο, που έζησαν στη γη κατά τη διάρκεια παλαιότερων γεωλογικών εποχών. Ακόμη για τα λείψανα οργανισμών που έζησαν στο παρελθόν και διατηρήθηκαν μέσα σε ιζηματογενή στρώματα.

Τα απολιθωμένα φυτά και ζώα σε πετρώματα, μας επιτρέπουν να καταλάβουμε, κάτω από ποιες συνθήκες αποτέθηκαν και μας δίνουν πληροφορίες για το περιβάλλον στο οποίο έζησαν.

Μάθαμε περισσότερα για την ιστορία της ζωής πάνω στη γη και μέσ’ από το βίντεο που ακολούθησε.

 

8. Θέατρο σκιών – Ο Καραγκιόζης

 

Οι μαθητές και των δύο τμημάτων της Α τάξης παίρνοντας αφορμή από κάποιο μάθημα του βιβλίου της γλώσσας, ασχολήθηκαν εκτενέστερα με το θέατρο σκιών και τον Καραγκιόζη. Χρησιμοποίησαν το σχετικό υλικό (πακέτο) που υπήρχε στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Έγινε μικρή αναφορά στην ιστορία του θεάτρου σκιών και τα παιδιά έστησαν στην τάξη τον μπερντέ κι όλες τις φιγούρες.

Ακολούθησε προβολή βιντεοταινίας και κατόπιν κατασκευή και ζωγραφική των φιγούρων. Από εδώ δόθηκε και η αφορμή για επίσκεψη στη ΧΑΝΘ το μήνα Μάρτιο, όπου τα παιδιά παρακολούθησαν μια παράσταση Καραγκιόζη με τίτλο: Ο Καραγκιόζης και το στοιχειό του Πύργου από τον Καραγκιοζοπαίχτη Χατζάκη

 

9. Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

 

Εμείς οι μαθητές της Στ΄ τάξης του σχολείου μας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου οργανώσαμε κι ετοιμάσαμε μια εκδήλωση στο σχολείο με θέμα την ιστορία του βιβλίου, όπου δόθηκαν και κάποια βιβλία δώρο στα παιδιά.

 

10. Κυκλοφοριακή Αγωγή

 

Οι μαθητές της Γ τάξης επισκέφτηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όπου παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα με τίτλο: «Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο».

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, επισκέφθηκαν τους χώρους πρασίνου γύρω από το Κέντρο και έπαιξαν εκπαιδευτικά παιχνίδια (κουίζ, σταυρόλεξα) σχετικά με τη ζωή στην πόλη χωρίς αυτοκίνητο, την αγάπη για το πράσινο και την κυκλοφορία με ποδήλατο. Στη συνέχεια ζωγράφισαν τις σκέψεις τους  και τις επιθυμίες τους για μια πόλη χωρίς καυσαέρια, νέφος και κυκλοφοριακό πρόβλημα. Συζήτησαν με τους υπεύθυνους του Κέντρου όλα τα παραπάνω και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι είναι προτιμότερη η κυκλοφορία στην πόλη με ποδήλατο.

 

11. Magic Park

 

Όλο το σχολείο πραγματοποίησε ψυχαγωγική - εκπαιδευτική επίσκεψη στο μεγαλύτερο θεματικό πάρκο της Ελλάδας, που βρίσκεται στη Θεσ/νίκη, το γνωστό σε όλους Magic Park (Μάτζικ Παρκ) 12ο χμ. Θεσ/νίκης - Αεροδρομίου (πίσω από το Διαβαλκανικό Κέντρο).

Μέσα σ’ ένα χώρο 65 στρεμμάτων γεμάτο από παιχνίδια για όλους, μικροί και μεγάλοι μεταφέρονται σ’ ένα κόσμο μαγικό, περιπετειώδη και ονειρικό.

 

Με πρωταγωνιστή επίσης τη φύση, είναι εύκολο να διακρίνει κανείς στο πάρκο την αρμονική συνύπαρξη χλωρίδας και πανίδας. Παράλληλα, το Magic Park παίρνει τη μορφή ενός υπερμεγέθους εργαστηρίου στον ανοιχτό χώρο, μια φανταστική αίθουσα χωρίς τοίχους για την ανάπτυξη καινούριων διδακτικών δραστηριοτήτων. Επομένως και με τον τρόπο αυτό, συνδυάζεται τέλεια η διασκέδαση με τη μόρφωση.

 

 

12. Επίσκεψη στο σχολείο ομάδας Ελλήνων Ναυαγοσώστων

 

Μετά από πρόσκληση, ομάδα ναυαγοσώστων προέβαλε video και slides, μέσω Η/Υ, στους μαθητές της Γ΄ τάξης, μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας με θέμα:

«Ασφαλές κολύμπι-οι 13 χρυσοί κανόνες».

Τα παιδιά είδαν από κοντά τα βασικά εξαρτήματα και εργαλεία του ναυαγοσώστη (στολές, διάφορα σωσίβια κλπ) και συζήτησαν για τους τρόπους προφύλαξης στη θάλασσα για ένα ασφαλές κολύμπι.

Στο τέλος μοιράστηκε σε κάθε μαθητή έντυπο υλικό και αφίσα που αφορούσε το κολύμπι και τις πρώτες βοήθειες.

 

13. «Μια φορά κι έναν καιρό….»

 

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος πραγματοποιήσαμε την ημερήσια εκδρομή μας που είχε χαρακτήρα εκπαιδευτικό και αναψυχής κι έγινε   στην παιδική κατασκήνωση « Μια φορά κι έναν καιρό…. » που ταυτόχρονα είναι κι ένα ζωντανό λαογραφικό εργαστήρι.

Βρίσκεται στις Ν. Σκιώνη Χαλκιδικής, 110 χλμ. από τη Θεσ/νίκη, περίπου 2 ώρες με το λεωφορείο. Είναι μια μοναδική και πρωτότυπη για τα σύγχρονα κατασκηνωτικά, αθλητικά, ψυχαγωγικά και λαογραφικά προγράμματα της κατασκήνωση, σε πλούσιο φυσικό περιβάλλον με διάφορα γήπεδα και άλλους χώρους.

 

Η μοναδικότητα όμως της κατασκήνωσης οφείλεται κυρίως στην ζωντανή παραμυθένια πραγματικότητα που θα συναντήσει κάποιος. Εικόνες βγαλμένες από τα παραμύθια της γιαγιάς μπορούν να ζήσουν αυτοί που θα την επισκεφτούν. Μέσα στην κατασκήνωση συναντήσαμε ένα μικρό παραδοσιακό « χωριό » το οποίο διέθετε αλώνι, μύλο, παλιό καφενείο, παραδοσιακό σπίτι της περιοχής, στάνη, ελαιοτριβείο, αποστακτήριο τσίπουρου, αργαλειούς, μαγγανοπήγαδο, δωμάτια σπιτιών της παλιάς εποχής, λιθόχτιστο φούρνο όπου παλαιότερα στα χωριά μας έψηναν το ψωμί και άλλα.

Τα παιδιά μας αλλά κι εμείς είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε και να θυμηθούμε ( ιδίως οι παππούδες και οι γιαγιάδες ) όλα εκείνα, που τείνουν να εξαφανιστούν από την ελληνική ζωή της επαρχίας.

 

14. Γιατροί χωρίς σύνορα

 

Τα παιδιά του ολοήμερου δούλεψαν με το δάσκαλο της πληροφορικής  ένα πρόγραμμα των Γιατρών χωρίς σύνορα.

Ήταν ένα πρόγραμμα που επιχείρησε να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά  για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια κάτοικοι του πλανήτη, αλλά και να περάσει ένα μήνυμα ελπίδας τονίζοντας ότι η αλληλοβοήθεια και η αλληλεγγύη είναι τα πιο σημαντικά « όπλα » στη μάχη για την αξιοπρέπεια και τη ζωή όλων των ανθρώπων.

Για να πλησιάσουν λοιπόν περισσότερο τους μαθητές και προκειμένου να συμβαδίζουνε με τις εξελίξεις, οι Γιατροί χωρίς σύνορα επέλεξαν ένα νέο μέσο παρουσίασης, αυτό του CD-Rom, για να κάνουν την ενημέρωση των παιδιών ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και με παιγνιώδη τρόπο. Ήταν ένα πρόγραμμα που το χάρηκαν πολύ τα παιδιά.

 

15. ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2003

 

Όπως κάθε χρόνο, έτσι έγινε και φέτος, ο αποκριάτικος χορός του σχολείου μας, ο οποίος διοργανώθηκε από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Ο χορός πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 2 Μαρτίου,

μια εβδομάδα πριν το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας,  στο κέντρο ΕΝΥΔΡΕΙΟ στον Εύοσμο.

Επειδή δεν ήθελε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων να έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα συμμετείχαμε σε αυτόν δωρεάν όλα τα παιδιά του σχολείου.

Παιδιά, γονείς και δάσκαλοι του σχολείου συμμετείχαμε με μεγάλο κέφι και χαρά.

 

Πίσω