AΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

(σχολικό έτος 2003-04)

 

1. Ημέρα εορτασμού της πολεμικής μας αεροπορίας

 

Με την αφορμή τη γιορτή των Αρχαγγέλων Γαβριήλ και Μιχαήλ και τον εορτασμό της Πολεμικής μας Αεροπορίας, οι μαθητές της Γ' τάξης πραγματοποίησαν επίσκεψη στο ΣΕΔΕΣ την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2003.

Τα παιδιά περιηγήθηκαν στον εξωτερικό χώρο και είδαν από κοντά αεροσκάφη διαφόρων τύπων της Πολεμικής Αεροπορίας (εκπαιδευτικά, μεταγωγικά, μαχητικά).

Σε κάθε αεροσκάφος ένας υπεύθυνος τεχνικός ή αξιωματικός έδινε πληροφορίες για τον τύπο, τα χαρακτηριστικά, τις ώρες πτήσης κ.ά.

Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν σε κλειστό εκθεσιακό χώρο όπου είδαν από κοντά τα όργανα του πιλοτηρίου, τον εξοπλισμό των πιλότων, τα όπλα και τα πυρομαχικά των αεροσκαφών, τα αλεξίπτωτα, τους τρόπους επιβίωσης και διάσωσης κλπ.

Η επίσκεψη αυτή χαροποίησε πολύ τους συμμαθητές μας και τους δασκάλους τους, καθώς τους δόθηκε μια σπάνια ευκαιρία να γνωρίσουν την εναέρια δύναμη της χώρας.

 

2. Παγκόσμια ημέρα του παιδιού

 

Την Παγκόσμια ημέρα του παιδιού στις 11 Δεκεμβρίου, όλα τα παιδιά του σχολείου μαζί με τους δασκάλους στις τάξεις τους, αφιέρωσαν μια ώρα για την ημέρα αυτή. Συζήτησαν για το σχετικό άρθρο που έγραψαν οι μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου στην σχολική εφημερίδα μας. Ακολουθεί το άρθρο των παιδιών:

« Το 1989 η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ψήφισε τη σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού. Τι λέει η σύμβαση;

Ότι όλα τα παιδιά είναι ίσα στα δικαιώματα, χωρίς καμιά διάκριση ανάλογα με τη φυλή, το χρώμα, το φύλο, τη γλώσσα, τη θρησκεία, τις πολιτικές ή άλλες πεποιθήσεις του παιδιού ή των γονέων του, την εθνική ή κοινωνική καταγωγή τους, την περιουσιακή κατάσταση τους.

Όλοι είμαστε άνθρωποι, μοιραζόμαστε τον πλανήτη. Μοιραζόμαστε τις ίδιες χαρές και λύπες, τις ίδιες ελπίδες, τις ίδιες προσδοκίες, τις ίδιες διαψεύσεις.

Μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες και αγωνίες, τον ίδιο αγώνα για μια ανθρωπότητα λιγότερο απάνθρωπη, με ειρήνη, ελευθερία, κοινωνική δικαιοσύνη.

Τα δικαιώματα του παιδιού είναι θεμέλιο στα δικαιώματα του ανθρώπου. Όταν έστω κι ένα μόνο παιδί στερείται τα δικαιώματά του, τότε ακυρώνεται η έννοια δικαιώματα του ανθρώπου.

Εμείς τα παιδιά χρειαζόμαστε την αγάπη σας και τη φροντίδα σας όχι μόνο την παγκόσμια ημέρα του παιδιού στις 11 Δεκεμβρίου, αλλά όλες τις ημέρες του χρόνου.

Και βέβαια , το δικαίωμα στο όνειρο που το έχουν όλοι οι άνθρωποι, παίρνει την αληθινή του διάσταση, όταν τα παιδιά ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο.»

Την ίδια μέρα ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων έδωσε με την ευκαιρία της ημέρας αυτής, από ένα δωράκι σε όλα τα παιδιά του σχολείου.

 

 3. Παιχνίδια Πολιτισμού

 

Τα δύο τμήματα της Β τάξης, επισκέφτηκαν και παρακολούθησαν στο λιμάνι τα « Παιχνίδια Πολιτισμού ». Η οργάνωση των παιχνιδιών αυτών έγινε από το Υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με τα εικαστικά εργαστήρια των δήμων του νομού Θεσ/νίκης.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ξεκίνησαν τα ίδια, να παίζουν τα παιχνίδια. Βασικό θέμα των παιχνιδιών ήταν « το σκάμμα ».

Στο πρώτο παιχνίδι έπρεπε το κάθε παιδί να βρει μια γνωστή πόλη με τα αρχαία μνημεία της, κάνοντας μια μικρή ανασκαφή σ’ ένα βαρέλι γεμάτο άμμο. Στο δεύτερο παιχνίδι το κάθε παιδί ξεναγήθηκε μέσα από ένα βίντεο κι από βιβλία με εικόνες σε διάφορες μορφές έκφρασης-δημιουργίας των εικαστικών. Κατόπιν έμπαινε μέσα σε μια κατασκευή διαστημοπλοίου του μέλλοντος και από εκεί έβλεπε και ταξίδευε με εικόνες του παρόντος αλλά κα του μέλλοντος.

Τέλος, ένα τρίτο παιχνίδι ήταν η συναρμολόγηση ενός παζλ από ομάδα παιδιών.

 

4. Κυκλοφοριακή Αγωγή

 

Τα παιδιά της Δ΄τάξης επισκέφτηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Θες /νίκης, όπου παρακολούθησαν και συμμετείχαν τα ίδια (οδηγώντας ποδήλατα και μικρά αυτοκινητάκια) σε ένα πρόγραμμα οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής από τροχονόμους της τροχαίας Θεσ/νίκης.

 

5. Απόκριες 2004

 

Όπως κάθε χρόνο, έτσι έγινε και φέτος, ο αποκριάτικος χορός του σχολείου μας, ο οποίος διοργανώθηκε από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Επειδή δεν ήθελε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων να έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα συμμετείχαν σε αυτόν δωρεάν όλα τα παιδιά του σχολείου. Παιδιά, γονείς και δάσκαλοι του σχολείου συμμετείχαμε με μεγάλο κέφι και χαρά.

 

6. Επίσκεψη στην ΕΤ 3

 

Τα παιδιά της Α τάξης επισκέφτηκαν την ΕΤ 3.Εκεί ενημερώθηκαν από αρμοδίους του σταθμού για τη λειτουργία του εκφράζοντας πολλές απορίες τους σχετικά με τα μηχανήματα προβολής και το πώς βγαίνει μια εκπομπή στον αέρα. Τους άρεσε ιδιαίτερα ο χώρος όπου γυρίζεται μια εκπομπή, η διαμόρφωση και η διακόσμηση του.

 

7. Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

 

Οι μαθητές της Στ′ τάξης του σχολείου μας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου οργάνωσαν κι ετοίμασαν μια εκδήλωση στο σχολείο.

Τα θέματα της εκδήλωσης ήταν:

  • μια μικρή αναδρομή για τον πρώτο τρόπο γραφής
  • η ιστορία του βιβλίου
  • βιογραφίες συγγραφέων και ποιητών
  • αναπαράσταση μύθων του Αισώπου

Στο τέλος της εκδήλωσης δόθηκαν βιβλία ως δώρα από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. 

Επίσης πρέπει να αναφέρουμε ότι με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου τα παιδιά του Β 1 ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο θέμα. Ξεκίνησαν να μιλάνε για την ιστορία του χαρτιού και του μολυβιού. Και τα δυο είναι εργαλεία στην τάξη και τα παιδιά άκουσαν με ενδιαφέρον την ιστορία τους.

Κατόπιν, παρατήρησαν το δίσκο της Φαιστού, που τους δόθηκε σε φωτοτυπία, έτσι ώστε να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πρώτο γραπτό μνημείο στο χώρο της Ευρώπης. Εδώ οι απορίες και οι εκπλήξεις του ήταν πολλές.Τα παιδιά συνέχισαν κάνοντας συζήτηση για το γνωστό παραμυθά-Χανς Κρίστιαν Άντερσεν- που τιμάμε αυτήν την ημέρα. Διάβασαν παραμύθια του κι έμειναν στο γνωστό παραμύθι  «Το Ασχημόπαπο». Μίλησαν για το παραμύθι, το ζωγράφισαν, παρακολούθησαν τη σχετική βιντεοταινία και στο τέλος κατασκεύασαν έναν χαρούμενο σελιδοδείκτη.

 

8. Magic Park

 

Όλο το σχολείο πραγματοποίησε ψυχαγωγική-εκπαιδευτική επίσκεψη   στο μεγαλύτερο θεματικό πάρκο της Ελλάδας, που βρίσκεται στη Θεσ/νίκη, το γνωστό σε όλους Magic Park (Μάτζικ Παρκ) 12ο χμ. Θεσ/νίκης - Αεροδρομίου (πίσω από το Διαβαλκανικό Κέντρο).Μέσα σ’ένα χώρο 65 στρεμμάτων γεμάτο από παιχνίδια για όλους, μικροί και μεγάλοι μεταφέρονται σ’ ένα κόσμο μαγικό, περιπετειώδη και ονειρικό. Με πρωταγωνιστή επίσης τη φύση, είναι εύκολο να διακρίνει κανείς στο πάρκο την αρμονική συνύπαρξη χλωρίδας και πανίδας. Παράλληλα, το Magic Park παίρνει τη μορφή ενός υπερμεγέθους εργαστηρίου στον ανοιχτό χώρο, μια φανταστική αίθουσα χωρίς τοίχους για την ανάπτυξη καινούριων διδακτικών δραστηριοτήτων. Επομένως και με τον τρόπο αυτό, συνδυάζεται τέλεια η διασκέδαση με τη μόρφωση.

 

 

Πίσω