AΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

(σχολικό έτος 2005-06)

 

1. Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου το σχολείο μας αποφάσισε να κάνει φέτος μια διαφορετική γιορτή. Καλέσαμε να έρθει στη γιορτή μας η συγγραφέας παιδικών βιβλίων Θέτης Χορτιάτη.

Όλες οι τάξεις μέρες πριν, προετοιμαστήκαμε για τη γιορτή. Πρώτα μάθαμε για τη ζωή και τα έργα της συγγραφέα. Αποφασίσαμε να διαβάσουμε στις τάξεις μας κάποια από τα βιβλία της και στη γιορτή να της θέσουμε απορίες-ερωτήσεις που γεννήθηκαν πάνω στα βιβλία που διαβάσαμε.

Κάποια από τα βιβλία της υπήρχαν στη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας και κάποια τα δανειστήκαμε από τη βιβλιοθήκη του δήμου.

Την ημέρα της γιορτής, ξεκινήσαμε διαβάζοντας το μήνυμα που έστειλε η Παγκόσμια Οργάνωση Παιδικού βιβλίου. Κατόπιν κάθε τμήμα έπαιρνε το λόγο και γινόταν στη συγγραφέα οι ερωτήσεις - απορίες. Πολλές και ενδιαφέρουσες οι ερωτήσεις καθώς για πρώτη φορά, εμείς τα παιδιά βλέπαμε από κοντά συγγραφέα και μπορούσαμε να πάρουμε από την ίδια απαντήσεις. Οι απαντήσεις που μας έδινε η κυρία Χορτιάτη ήταν με απλό, προσιτό και κατανοητό τρόπο για μας τα παιδιά.

Στο τέλος η ίδια η συγγραφέας έπαιξε μαζί μας διασκεδαστικά αινίγματα ( οι απαντήσεις ήταν τίτλοι αγαπημένων βιβλίων των παιδιών), γλωσσοδέτες, μας αφηγήθηκε το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας όπου οι ρόλοι αλλάζουν, και συμπληρώσαμε τις καταλήξεις σε ποίημα

Τελειώνοντας η γιορτή ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου έκανε δώρο σε όλα τα παιδιά του σχολείου από ένα βιβλίο. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για τα παιδιά μας.

 

2. Magic Park

 

Όλο το σχολείο πραγματοποίησε ψυχαγωγική-εκπαιδευτική επίσκεψη στο μεγαλύτερο θεματικό πάρκο της Ελλάδας, που βρίσκεται στη Θεσ/νίκη, το γνωστό σε όλους Magic Park (Μάτζικ Παρκ) 12ο χμ. Θεσ/νίκης - Αεροδρομίου (πίσω από το Διαβαλκανικό Κέντρο).

Μέσα σ’ένα χώρο 65 στρεμμάτων γεμάτο από παιχνίδια για όλους, μικροί και μεγάλοι μεταφέρονται σ’ένα κόσμο μαγικό, περιπετειώδη και ονειρικό. Με πρωταγωνιστή επίσης τη φύση, είναι εύκολο να διακρίνει κανείς στο πάρκο την αρμονική συνύπαρξη χλωρίδας και πανίδας. Παράλληλα, το Magic Park παίρνει τη μορφή ενός υπερμεγέθους εργαστηρίου στον ανοιχτό χώρο, μια φανταστική αίθουσα χωρίς τοίχους για την ανάπτυξη καινούριων διδακτικών δραστηριοτήτων.

Επομένως και με τον τρόπο αυτό, συνδυάζεται τέλεια η διασκέδαση με τη μόρφωση.

3. Απόκριες 2006

 

Όπως κάθε χρόνο, έτσι έγινε και φέτος, ο αποκριάτικος χορός του σχολείου μας, ο οποίος διοργανώθηκε από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Επειδή δεν ήθελε ο σύλλογος γονέων να έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα συμμετείχαν σε αυτόν δωρεάν όλα τα παιδιά του σχολείου. Παιδιά, γονείς και δάσκαλοι του σχολείου συμμετείχαμε με μεγάλο κέφι και χαρά.

 

4. Ζωολογικός κήπος

 

Oι μαθητές της Α’ Τάξης μαζί με τις δασκάλες τους, επισκέφθηκαν το ζωολογικό κήπο της πόλης μας. Η χαρά και η αγωνία ήταν μεγάλη. Όταν φτάσανε και λίγο μετά την είσοδο συναντήσανε διάφορα πτηνά, όπως πάπιες, χήνες, κύκνους κ.α. σε μια τεχνητή λιμνούλα. Προχωρώντας πάνω σε ξύλινες γεφυρούλες, φτάσανε στη γειτονιά των θηλαστικών, όπου τους υποδέχτηκαν ελάφια, ζαρκάδια, λύκοι, αλεπούδες και άλλα ζώα των ελληνικών δασών. Μεγάλη εντύπωση τους έκανε η καφετιά αρκούδα, που μάλλον αντιλήφθηκε γύρω της τους μικρούς θεατές και έδωσε τη δική της παράσταση, προσπαθώντας με τον τρόπο της να τους πλησιάσει δείχνοντας το ανάστημά της. Μετά από ένα ευχάριστο διάλειμμα ξεκούρασης επισκέφθηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, όπου μια ξεναγός τους μίλησε για τη μεγάλη ποικιλία πτηνών, θηλαστικών, ερπετών, σκελετών και πετρωμάτων του φυσικού πλούτου της Ελλάδας, που εκτίθενται στις προθήκες του Μουσείου. Στο τέλος όλοι μαζί υποσχεθήκανε στους φίλους μας τα ζώα να τα επισκεφθούνε ξανά με την πρώτη ευκαιρία και στο μεταξύ να προστατεύουν το φυσικό τους περιβάλλον, όπου ζουν οι ελεύθεροι συγγενείς τους.

 

5. Δημοτική Βιβλιοθήκη Ελευθερίου-Κορδελιού

 

Οι μαθητές της ΣΤ τάξης επισκέφτηκαν τη βιβλιοθήκη του Δήμου μας. Στη Δημοτική βιβλιοθήκη του Δήμου Ελευθέριου – Κορδελιού  τους υποδέχτηκε η κα. Αθαναηλίδου. Τους μίλησε για τα βιβλία και πως  μπορούνε να βρούνε στα ράφια τα βιβλία που τους ενδιαφέρουν.

Επίσης πληροφορήθηκαν τον τρόπο αρχειοθέτησης εφημερίδων, βιβλίων, περιοδικών, DVDs, CDs, κλπ καθώς και τους τρόπους αναζήτησης θεμάτων, τίτλων ή συγγραφέων.

 

6. Επίσκεψη στην ΕΤ 3

Αντιπροσωπεία μαθητών μας της Δ΄ τάξης συνοδευόμενοι από το δάσκαλο κ. Παράσχο Αθανάσιο επισκέφτηκαν την κρατική τηλεόραση ΕΤ 3.

Η επίσκεψη έγινε στα στούντιο της ΕΤ 3 στη Λεωφόρο Στρατού. Ξεναγήθηκαν κυρίως στους χώρους, όπου γίνεται η παρουσίαση των δελτίων ειδήσεων και των δελτίων καιρού. Τα παιδιά κάθισαν στις καρέκλες των δημοσιογράφων, έβαλαν μικρόφωνα και μικροσκοπικά ακουστικά.

Κάποια παιδιά πήγαν στις κάμερες και γνώρισαν πώς γίνεται η βιντεοσκόπηση.

 

Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στο χώρο του μοντάζ. Εκεί είδαν τον ηχολήπτη, το μοντέρ, τον παραγωγό και το σκηνοθέτη την ώρα που πραγματοποιούσαν την οργάνωση μιας ζωντανής πρωινής εκπομπής, η οποία όμως γινόταν στο άλλο στούντιο. Τους έδειξαν επίσης το χώρο που γίνεται η επιμέλεια του Teletext.

Τα παιδιά φωτογραφήθηκαν στο στούντιο των ειδήσεων και του μοντάζ κι ευχαρίστησαν θερμά τον υπεύθυνο της ΕΤ 3 για τη λεπτομερή ενημέρωση που τους έκανε. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία για τους μαθητές μας.

 

7. Παγκόσμια ημέρα του παιδιού

 

Την Παγκόσμια ημέρα του παιδιού στις 11 Δεκεμβρίου, όλα τα παιδιά του σχολείου μαζί με τους δασκάλους στις τάξεις τους, αφιέρωσαν μια ώρα για την ημέρα αυτή. Συζήτησαν για το σχετικό άρθρο που έγραψαν μαθητές του σχολείου στην σχολική εφημερίδα μας. Ακολουθεί το άρθρο των παιδιών:

« Το 1989 η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ψήφισε τη σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού.

Τι λέει η σύμβαση;

Ότι όλα τα παιδιά είναι ίσα στα δικαιώματα, χωρίς καμιά διάκριση ανάλογα με τη φυλή, το χρώμα, το φύλο, τη γλώσσα, τη θρησκεία, τις πολιτικές ή άλλες πεποιθήσεις του παιδιού ή των γονέων του, την εθνική ή κοινωνική καταγωγή τους, την περιουσιακή κατάσταση τους.

Όλοι είμαστε άνθρωποι, μοιραζόμαστε τον πλανήτη. Μοιραζόμαστε τις ίδιες χαρές και λύπες, τις ίδιες ελπίδες, τις ίδιες προσδοκίες, τις ίδιες διαψεύσεις.

Μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες και αγωνίες, τον ίδιο αγώνα για μια ανθρωπότητα λιγότερο απάνθρωπη, με ειρήνη, ελευθερία, κοινωνική δικαιοσύνη.

Τα δικαιώματα του παιδιού είναι θεμέλιο στα δικαιώματα του ανθρώπου. Όταν έστω κι ένα μόνο παιδί στερείται τα δικαιώματά του, τότε ακυρώνεται η έννοια δικαιώματα του ανθρώπου.

Εμείς τα παιδιά χρειαζόμαστε την αγάπη σας και τη φροντίδα σας όχι μόνο την παγκόσμια ημέρα του παιδιού στις 11 Δεκεμβρίου, αλλά όλες τις ημέρες του χρόνου.

Και βέβαια, το δικαίωμα στο όνειρο που το έχουν όλοι οι άνθρωποι, παίρνει την αληθινή του διάσταση, όταν τα παιδιά ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο.

Την ίδια μέρα ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων έδωσε με την ευκαιρία της ημέρας αυτής, από ένα δωράκι σε όλα τα παιδιά του σχολείου.

 

8. Άσκηση Ξενοκράτης – 16 Μαΐου Ημέρα Εκτάκτων Αναγκών στο Δήμο μας

Οι μαθητές της Ε τάξης του σχολείου μας, παρακολούθησαν την άσκηση ετοιμότητας που υλοποίησε με μεγάλη επιτυχία για 5η συνεχόμενη χρονιά ο Δήμος Ελευθερίου-Κορδελιού στο πλαίσιο του προγράμματος: «Εκτάκτων αναγκών–Ξενοκράτης–Σεισμοί ». Στην άσκηση ετοιμότητας συμμετείχαν: Δήμος, Πυροσβεστικό Σώμα, ΕΜΑΚ, ΕΚΑΒ, Αστυνομία και Τροχαία. Η άσκηση έγινε στην αυλή του 2ου Γυμνασίου και 2ου Λυκείου Κορδελιού, όπου στήθηκε καταυλισμός με σκηνές, έγινε απεγκλωβισμός ατόμων και μεταφορά τραυματιών. Σκοπός της άσκησης αυτής ήταν η προετοιμασία των υπηρεσιών του δήμου αλλά και η προετοιμασία και ενημέρωση των μαθητών.

 

9. Επίσκεψη στo Δημαρχείο

 

Είναι δύσκολη η δουλειά σας κύριε Δήμαρχε;

Όχι μόνο σε αυτήν αλλά και σε πολλές άλλες ερωτήσεις κλήθηκε να απαντήσει ο Δήμαρχος Ελευθερίου Κορδελιού στους μαθητές της Ε2 του 6ου Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου οι οποίοι με την συνοδεία του δασκάλου τους κ. Απόστολου Ζώη επισκέφθηκαν το Δημαρχείο.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης η οποία είχε ενημερωτικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, οι μαθητές ενημερώθηκαν λεπτομερώς από την Διευθύντρια του Δήμου κ. Χριστίνα Κυριακίδου, για τις υπηρεσίες ταυ Δήμου και για τη λειτουργία του Δημοτολογίου, του Ληξιαρχείου, του Πρωτοκόλλου και των εκλογικών καταλόγων.

Αυτό που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στην Διευθύντρια του Δήμου ήταν το επίπεδο των ερωτήσεων των μαθητών για την λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου.

Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν το γραφείο Δημάρχου και είχαν μια μεγάλη συζήτηση εφ’ όλης της ύλης για τα έργα του Δήμου, την καθαριότητα, την ανακύκλωση, αλλά και για το πόσο δύσκολη είναι η « δουλειά » του Δημάρχου. Οι μαθητές ενδιαφέρθηκαν ακόμη και για τα αιτήματα των δημοτών από τον Δήμαρχο. Οι μαθητές πήραν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματά τους, κεράστηκαν και έφυγαν ικανοποιημένοι, ανανεώνοντας το ραντεβού τους με το Δήμαρχο.

 

10. Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο – Γνωριμία με τον Αίσωπο

Οι μαθητές της Α' τάξης πραγματοποίησαν το μήνα Μάρτιο εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Με τη συνοδεία της υπεύθυνης του τμήματος της παιδικής δανειστικής Βιβλιοθήκης του Κέντρου, οι μαθητές περιηγήθηκαν στο χώρο και ενημερώθηκαν για τον τρόπο και τους όρους δανεισμού των βιβλίων καθώς και για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης με νέα βιβλία.

Μέσα από διαλογική συζήτηση τα παιδιά έμαθαν για τις μορφές γραφής από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα και για τα στάδια που χρειάζονται ώστε να φτάσει ένα βιβλίο από το χειρόγραφο μέχρι την τελική του μορφή καθώς και για τα άτομα που ασχολούνται με την επεξεργασία του κειμένου και των εικόνων και γενικά επιμελούνται την έκδοση ενός βιβλίου.

Αναφέρθηκαν σε αρκετά παιδικά βιβλία και παραμύθια που γνωρίζουν και καταλήγοντας στον αρχαίο παραμυθά, τον Αίσωπο, δραματοποίησαν το μύθο του για τον βάτραχο που παρίστανε τον γιατρό, κοροϊδεύοντας τα άλλα ζώα, μέχρι που τον αντιλήφθηκαν.

Στο τέλος οι μαθητές κάθισαν στα τραπεζάκια και ξεφύλλισαν παιδικά βιβλία.

Εκτός από τα ενημερωτικά φυλλάδια για τις δραστηριότητες του Κέντρου, δόθηκαν στα παιδιά και σελιδοδείκτες.

Αυτή η πρώτη επαφή με το σύστημα του δανεισμού βιβλίων ήταν σημαντική καθώς μετά από την επίσκεψη στο Βαφοπούλειο όλοι σχεδόν οι μαθητές της Α' τάξης πήραν κάρτες για να δανείζονται βιβλία από τη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

 

 

11. Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο – Η Κάτια με τα παραμύθια

 

Οι μαθητές της Β' τάξης πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο. Η επίσκεψη περιελάμβανε δύο μέρη:

Στο πρώτο μέρος τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να φιλοξενηθούν στο χώρο της παιδικής βιβλιοθήκης.

Πρώτα συζήτησαν με την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης για τα αγαπημένα τους, έμαθαν πώς λειτουργεί η δανειστική βιβλιοθήκη και για αρκετή ώρα χωρισμένα σε ομάδες ξεφύλλισαν, διάβασαν, συζήτησαν πολλά από τα βιβλία.

Στο δεύτερο μέρος άκουσαν από την κυρία Κατερίνα Τερζοπούλου παραμύθι από τη συλλογή της

« Η Κάτια με τα παραμύθια »

Η παρουσίαση - αφήγηση του παραμυθιού μάγεψε τα παιδιά.

Ακολούθησε δραματοποίηση του παραμυθιού από τα ίδια τα παιδιά. Χωρισμένα σε ομάδες έπαιξαν το παραμύθι με την καθοδήγηση της κας Κάτιας.

 

Πίσω