Θέματα Εκπαιδευτικής Φύσης

 

 

1.       8ο Πανελλήνιο Εκπ/κό Συνέδριο

2.       10ο Πανελλήνιο Εκπ/κό Συνέδριο –Τα αναλυτικά προγράμματα στην Π.Ε. εκπ/ση – 2 αντίτυπα

3.       Εισηγήσεις σε επιμορφ. σεμινάριο για τους σχολ. συμβούλους όλων των βαθμίδων 1994

4.       Ανάγνωση και σχολείο – 2 αντίτυπα

5.       Δελτίο εκπαιδευτικής αρθρογραφίας Νο 12-18

6.       Εκπ/κοί προσανατολισμοί – Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα

7.       Συνοδευτικό έντυπο για την αξιοποίηση της ταινίας: Μαθησιακές δυσκολίες-Το αίνιγμα

8.       Διδασκαλία Γλώσσας και Μαθηματικών για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

9.       Μεταγνωστικές δεξιότητες & οργάνωση συμπεριφοράς για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

10.  Η φύση των μαθησιακών δυσκολιών

11.  Ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα

12.  Αφιέρωμα εκπ/ση-το ιδανικό σχολείο, η παιδεία μας σε αριθμούς, τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, σπουδές μέσω Ιντερνετ

13.  Κέντρο ελληνικής Γλώσσας – η δομή και τα προγράμματα του

14.  Οδηγός για τις εξετάσεις πιστοποίησης επάρκειας της ελληνομάθειας

15.  Κέντρα εκπ/σης ενηλίκων

16.  Δ/νση διεθνών εκπ/κών σχέσεων

17.  Προϊόντα Τεχνολογίας ( γλωσσικής – εκπαιδευτικής – πολιτιστικής )

18.  Με αφορμή ένα βιβλίο - Τόμος 1 - 20 + 1 δραστηριότητες ανάγνωσης με αφορμή λογοτεχνικά βιβλία από τις συλλογές Σπουργιτάκια και Μικρά Σπουργιτάκια

19.  Με αφορμή ένα βιβλίο - Τόμος 2 - 20 + 1 δραστηριότητες ανάγνωσης με αφορμή λογοτεχνικά βιβλία από τη συλλογή Χελιδόνια

20.  Επιστημονικό βήμα δασκάλου, τεύχος 4 – αντίτυπα 3

21.  Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Βιβλιογραφία

22.  Η σχολική επίδοση των μαθητών του δημοτικού από διαταραγμένο οικογενειακό περιβάλλον

23.  Το παιδί και η γραφή, μια σχέση κλειδί για τη δια βίου μάθηση – η δομική προσέγγιση της γραπτής γλώσσας

24.  Γραφή και Ανάγνωση (βοηθήματα για τη διδασκαλία και την εκμάθηση του γραπτού λόγου σε παιδιά ηλικίας 3 ως 8 ετών)Τόμος 1 – Πώς μαθαίνουν τα παιδιά γραφή κι ανάγνωση

25.  Γραφή και Ανάγνωση ( βοηθήματα για τη διδασκαλία και την εκμάθηση του γραπτού λόγου σε παιδιά ηλικίας τριών ως οκτώ ετών ) Τόμος 2 – Τρόπος διδασκαλίας γραφής - ανάγνωσης

26.  Γραφή και Ανάγνωση ( βοηθήματα για τη διδασκαλία και την εκμάθηση του γραπτού λόγου σε παιδιά ηλικίας τριών ως οκτώ ετών ) Τόμος 3 – Δραστηριότητες και βοηθήματα

27.  Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας (στην Α/θμια και Β/θμια εκπ/ση) – Παγγλωσία Συντονισμός Χρίστος Τσολάκης

28.  Τα νέα ελληνικά για ξένους – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης

29.  Το λυπημένο αρκουδάκι (ένα παιδικό παραμύθι από τον Ευγένιο Τριβιζά ) που προβάλλει την ενδοοικογενειακή βία στο παιδί  

30.  Γ' Πανελλήνιο Συνέδριο - Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην Α/θμια-Β/θμια εκπ/ση

31.  Δ' Πανελλήνιο Συνέδριο - Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην Α/θμια και Β/θμια εκπ/ση (Η εκπαιδευτική πολιτική και οι γλώσσες της )

32.  Ε' Πανελλήνιο Συνέδριο - Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην Α/θμια - Β/θμια εκπ/ση (Γλώσσα & μεταρρυθμίσεις)

33.  ΣΤ' Πανελλήνιο Συνέδριο - Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην Α/θμια και Β/θμια εκπ/ση (Γλώσσες και γλώσσες )

34.  Ζ' Πανελλήνιο Συνέδριο - Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην Α/θμια και Β/θμια εκπ/ση (Οι γλώσσες της γλώσσας )

35.  Η' Πανελλήνιο Συνέδριο -Η διδασκαλία της ελλην. γλώσσας στην Π.Ε. & Δ.Ε. (Παγγλωσσία)

36.  Η διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης και γραφής. Η περίπτωση των παρευξείνιων χωρών. (Μαρία Δημάση ) ( Το αρμενικό, το μολδαβικό, το ουκρανικό και το ρωσικό αλφαβητάρι)

37.  Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία ( πρακτικοί τρόποι αντιμετώπισης - του Φώτιου Στάθη, Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής )

38.  Διδάσκοντας Γλώσσα και Μαθηματικά με λογοτεχνία: Μια δημιουργική συνάντηση, (μια πρόταση διδασκαλίας τόσο για κανονικές τάξεις όσο και για τάξεις υποδοχής) της Σούλας Μητακίδου (επίκουρης καθηγήτριας) και της Ευαγγελίας Τρέσσου (αναπληρώτριας καθηγήτριας) του Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ. – 2 αντίτυπα

39.  Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν, του Paulo Freire (το βιβλίο καλεί όλους όσους διδάσκουν να στοχαστούν κριτικά για το νόημα της διδακτικής πράξης, καθώς και για τη σημασία της μάθησης)

40.  Διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο σπουδών: Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση – Τόμος Α'

41.  Διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο σπουδών: Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση – Τόμος Β'

42.  Η διδασκαλία της γλώσσας και των μαθηματικών – Εκπαίδευση γλωσσικών μειονοτήτων (Ευαγγελία Τρέσσου-Σούλα Μητακίδου ) – Πρακτικά Συνεδρίου Θεσ/νίκης 2002

43.  Εκπαιδευτικοί μιλούν σε εκπαιδευτικούς για τις εμπειρίες τους – Εκπαίδευση γλωσσικών μειονοτήτων ( Ευαγγελία Τρέσσου-Σούλα Μητακίδου ) – Πρακτικά Συνεδρίου Θεσ/νίκης 2003

44.  Να σου πω εγώ πώς θα μάθουν γράμματα (Τσιγγάνες μιλούν για την εκπαίδευση των παιδιών τους ) - ( Ευαγγελία Τρέσσου-Σούλα Μητακίδου)

45.  Ετερότητα στη Σχολική Τάξη και Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών: Η περίπτωση των Τσιγγανοπαίδων - επιμορφωτικός οδηγός

46.  Επιστημονικό βήμα δασκάλου, τεύχος 7 – αντίτυπα 2

47.  Επιστημονικό βήμα δασκάλου, τεύχος 8 – αντίτυπα 2

48.  18ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Δ.Ο.Ε. – Π.Ο.Ε.Δ. « Παγκοσμιοποίηση και εκπαίδευση – το δημόσιο σχολέιο στο νέο περιβάλλον » 14-15 Απριλίου 2004

49.  Οικογενειακή ποικιλομορφία (οδηγός για εκπαιδευτικούς)

50.  Family Diversity (A guide for Teachers)

51.  Ανθρώπινα δικαιώματα και δημιουργία ενεργών πολιτών – ο ρόλος του σχολείου στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, του ρατσισμού και κάθε μορφής διακρίσεων (Δ/νση Π.Ε. Δυτ. Θεσ/νίκης – Τμήμα Υγείας)

52.  Βηματισμοί για μια αλλαγή στην εκπαίδευση – Εκπαιδευτική, Διαπολιτισμική Επάρκεια και Ετοιμότητα των εκπ/κών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Παντελής Γεωργογιάννης – Πάτρα 2006)

53.  Βηματισμοί για μια αλλαγή στην εκπαίδευση – Διδακτική της Ελληνικής ως Δεύτερης ή Ξένης Γλώσσας (Παντελής Γεωργογιάννης – Πάτρα 2006)

54.  Διαπολιτισμική εκπαίδευση (Παντελής Γεωργογιάννης – Πάτρα 2006)

55.  Δια Βίου μάθηση για την ανάπτυξη, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή (πρακτικά πανελλήνιου επιστημονικού συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή – Βόλος 2006)

56.  Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Ομάδες με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες (από τους Φίλους του Ιδρύματος “Μελίνα Μερκούρη” – Μέρες Έκφρασης & Δημιουργίας. Θεσ/νίκη 2001)

57.  Επιστημονικό βήμα δασκάλου, τεύχος 10

58.  Επιστημονικό βήμα δασκάλου, τεύχος 11

59.  Επιστημονικό βήμα δασκάλου, τεύχος 12

60.  Πολίτες τσιγγάνικης καταγωγής, μια θετική ματιά για την αμοιβαία κατανόηση και αποδοχή

61.  Διαπολιτισμική εκπαίδευση –Νόμοι, Υπουργικές αποφάσεις, εγκύκλιοι, χρήσιμες πληροφορίες

62.  Η Διαπολιτισμικότητα στην εκπαίδευση (ημερίδα, 23/9/2009)

63.  Διαπολιτισμική Αγωγή – Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπ/σης (έκδοση ΚΕ.Δ.Α.)

 

 

 

Πίσω