ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Ø      Από τα πρώτα, λίγα, έτη εφαρμογής των περιόδων άσκησης του Comenius έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει ένα μεγάλο δυναμικό για τη βελτίωση της ποιότητας της γλωσσικής διδασκαλίας, την αύξηση της ποικιλίας των γλωσσών που διδάσκονται σε όλα τα επίπεδα και την αποκατάσταση της ισορροπίας μεταξύ των περισσότερο και λιγότερο ομιλούμενων και διδασκόμενων γλωσσών. Στο πλαίσιο αυτό μπορούν να ωφεληθούν τόσο το ίδρυμα υποδοχής και οι μαθητές που διδάσκονται από το βοηθό καθηγητή γλωσσών του Comenius όσο και ο ίδιος ο βοηθός καθηγητή γλωσσών.

Ø      Από τις εκθέσεις των ιδρυμάτων υποδοχής και των βοηθών καθηγητών γλωσσών διαπιστώνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μεμονωμένων περιόδων άσκησης του Comenius αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία. Αυτή η επιτυχία κατέστη δυνατή χάρη στη σημαντική προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων. Κάθε περίοδος άσκησης του καθηγητή γλωσσών είναι διαφορετική. Για παράδειγμα, η πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι βοηθοί καθηγητές γλωσσών που διδάσκουν τη μητρική τους γλώσσα σε ένα σχολείο στο πρόγραμμα του οποίου δεν περιλαμβάνεται η διδασκαλία αυτής της γλώσσας και όπου όλοι οι μαθητές είναι αρχάριοι, είναι διαφορετική από αυτήν που αντιμετωπίζουν οι βοηθοί καθηγητές γλωσσών που διδάσκουν σε μαθητές που διδάσκονται ήδη τη γλώσσα αυτή και προετοιμάζονται για γενικές εξετάσεις σε σχετικά προχωρημένο επίπεδο. Ανεξάρτητα όμως από την εκάστοτε κατάσταση, οι βοηθοί καθηγητές γλωσσών και τα σχολεία, που καταβάλλουν επίπονες προσπάθειες, θεωρούν ότι η εμπειρία από τη συμμετοχή τους στην περίοδο άσκησης του Comenius είναι σημαντική και επωφελής.

Ø      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ελπίζει ότι ο παρόν οδηγός θα βοηθήσει τους βοηθούς καθηγητές γλωσσών και τα ιδρύματα υποδοχής να αξιοποιήσουν τη συγκεντρωμένη γνώση και την εμπειρία από τα προηγούμενα έτη. Βέβαια, η Επιτροπή δεν επιθυμεί να περιορίσει τη δημιουργικότητα των συμμετεχόντων, που αποτελούσε και θα συνεχίσει να αποτελεί το πιο σημαντικό στοιχείο των περιόδων άσκησης του Comenius.

Ø      Οι μελλοντικοί βοηθοί καθηγητές γλωσσών του Comenius θα έχουν νέες δυνατότητες, οι οποίες δεν αναφέρονται στο παρόν έγγραφο. Ο οδηγός καλύπτει κυρίως πρακτικές και δραστηριότητες που έχουν εφαρμοστεί ήδη με επιτυχία στο σύντομο χρονικό διάστημα από τότε που άρχισε η εφαρμογή των περιόδων άσκησης του Comenius, το 1995. Τα σχολεία και οι βοηθοί καθηγητές γλωσσών που συμμετέχουν θα συνεχίσουν να είναι δημιουργικοί και καινοτόμοι και είναι βέβαιο ότι θα παρουσιάσουν νέες ιδέες που θα κάνουν τις περιόδους άσκησης ακόμη πιο επιτυχημένες στο μέλλον.

 

 

πίσω