ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

ΑΙΤΗΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥΣ

ΜΕ ΤΟ ΙΠΟΔΕ ΣΤΙΣ 12/10/2004 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

 

Α. Τάξεις Υποδοχής

 

Η λειτουργία των τάξεων υποδοχής αποδεικνύεται αναγκαίος θεσμός για την επίδοση των μαθητών και γι’ αυτό πρέπει να  συνεχιστεί. Απαραίτητες προσθήκες/αλλαγές ως προς τη λειτουργία τους κρίνονται οι εξής:

  1. Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας.
  2. Να λειτουργούν Τ.Υ. κατά τάξη ανεξαρτήτως αριθμού των μαθητών.
  3. Έγκαιρη στελέχωση με βάση την έκθεση λειτουργίας των Τ.Υ. που συντάσσει ο Διευθυντής του σχολείου. Κεντρικό ζήτημα η στελέχωση με δίγλωσσους εκπαιδευτικούς:

·         Το Γυμνάσιο με Λυκειακές  τάξεις Πενταλόφου Κοζάνης χρειάζεται εκπαιδευτικό δίγλωσσο (αλβανικά)

·         Το Γυμνάσιο Αχαρνών χρειάζεται εκπαιδευτικό δίγλωσσο (ρωσικά)

  1. Οι μαθητές να μην έχουν βαθμολογικές απαλλαγές, αλλά να αξιολογούνται στην ύλη που διδάχτηκαν.
  2. Διδασκαλία της μητρικής γλώσσας των μαθητών.

 

Β. Αναλυτικό Πρόγραμμα & Διδακτέα Ύλη

 

  1. Να διαμορφωθεί ένα νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα μέσα στο οποίο να διαχέεται η διαπολιτισμική εκπαίδευση.
  2. Να επανεξεταστεί το θέμα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών (πρωτότυπο) σε αλλοδαπούς μαθητές με 2 χρόνια φοίτησης σε ελληνικό σχολείο.
  3. Να επανεξεταστεί η διδακτέα και εξεταστέα ύλη.

 

Γ. Διδακτικό υλικό

 

  1. Είναι αξιόλογο το υλικό του ΚΕ.Δ.Α, αλλά αφορά μόνο τις Τ.Υ. Απαιτούνται διδακτικά εγχειρίδια που θα ανταποκρίνονται στους στόχους της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και θα βρίσκονται σε πιο άμεση σύνδεση με τους διδακτικούς στόχους της κανονικής τάξης.
  2. Το δίκτυο διανομής του υπάρχοντος διδακτικού υλικού δεν λειτουργεί πάντα έγκαιρα.
  3. Είναι αναγκαίο να ενσωματωθούν στα διδακτικά εγχειρίδια γλωσσάρια (π.χ. σε Γεωργιανά, Αλβανικά και Ιρανικά).
  4. Δεν υπάρχει εκπαιδευτικό λογισμικό που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

 

Δ. Διδακτικό προσωπικό

 

  1. Είναι επιτακτική η ανάγκη για διαρκή ή όσο το δυνατόν συχνότερη ενδοσχολική επιμόρφωση ειδικά σε θέματα διδασκαλίας των ελληνικών ως ξένης γλώσσας.
  2. Είναι αναγκαία η καλύτερη συνεργασία με την Γ/θμια εκπαίδευση ειδικά στις περιοχές που είναι απομακρυσμένες.

 

Ε. Πρόσθετα θέματα καλής λειτουργίας των Σχολείων Διαπολιτισμικής Εκπ/σης της Β/θμιας

  1. Οικονομική ενίσχυση. Προτεινόμενες λύσεις είναι οι εξής:

·         Επίδομα (κατ’ αναλογία με ρυθμίσεις που ισχύουν για τα μειονοτικά σχολεία)

·         Τα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης να επιλέγονται κατά προτεραιότητα για τη συμμετοχή τους σε ερευνητικά εκπαιδευτικά προγράμματα

  1. Εφαρμογή της απόφασης για το διορισμό Σχολικού Συμβούλου ειδικού για τα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
  2. Πρόνοια για ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους.
  3. Συνέχιση του προγράμματος « Εκπαίδευση Αλλοδαπών & Παλιννοστούντων μαθητών ».

Ειδικότερο αίτημα:

 

Πίσω