Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΣΤΑ ΤΕΔ ( ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ )

 

Τα θέματα και περιεχόμενα του γλωσσικού μαθήματος για τους Τσιγγανόπαιδες δεν έχουν ως σκοπό τη συμπλήρωση ή την επανάληψη των μαθημάτων του πρωινού σχολείου, αλλά αποβλέπουν στην ενίσχυση της γλωσσικής τους δεξιότητας και γι' αυτό αναφέρονται σε περιοχές εμπειριών των νεαρών μαθητών, ώστε να μπορούν να τις προσεγγίζουν με άνεση και ευχαρίστηση. Το μάθημα πρέπει να προσαρμόζεται κάθε φορά στις προσληπτικές ικανότητες της συγκεκριμένης ομάδας.

Γενικότερα τα γλωσσικά μαθήματα έχουν ως στόχο:

          την περαιτέρω ανάπτυξη εκείνων των ικανοτήτων με τις οποίες οι μαθητές θα μπορούν να ομιλούν με ευχέρεια, να γράφουν ορθά και γενικότερα να συνεννοούνται και να επικοινωνούν με άνεση, όταν κάνουν χρήση της Ελληνικής γλώσσας

          την προσφορά των απαιτούμενων γνώσεων για την ομαλή τους ένταξη στο σχολείο

          τη δημιουργία αρχών και κριτηρίων σκέψης για κατανόηση της κοινωνικής ζωής και του πολιτισμού τόσο της δικής τους ομάδας όσο και του μείζονος κοινωνικού συνόλου, στο οποίο καλούνται να ενταχθούν.

Οι στόχοι του μαθήματος θα προσδιορίζονται κάθε φορά από την ειδική γλωσσική, κοινωνική και πολιτιστική κατάσταση των Τσιγγανοπαίδων της συγκεκριμένης περιοχής ή περιφέρειας, επειδή εκ των πραγμάτων τα παιδιά είναι όχι μόνο υποχρεωμένα να συνεννοούνται κάνοντας χρήση δύο γλωσσικών κωδίκων, των Ρομανί και των Ελληνικών, αλλά και να ζουν σε μια κοινωνική ομάδα με διαφορετικούς, πολλές φορές, ρυθμιστικούς κανόνες από εκείνους της μείζονος ελληνικής κοινωνίας.

Υπό το πρίσμα αυτό, θεωρούμε ότι η ενισχυτική διδασκαλία θα λειτουργήσει ως μοχλός που θα διευκολύνει την ενσωμάτωση των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον, επειδή τα ενισχυτικά μαθήματα διευρύνουν και αναπτύσσουν συστηματικά τη χρήση της Ελληνικής γλώσσας, συμβάλλουν θετικά στην σωστή εξέλιξη της προσωπικότητας τους και, τέλος, διευκολύνουν σημαντικά την ομαλή ένταξη τους στη σχολική ζωή και κατ: επέκταση στην ελληνική κοινωνία.

Τα ενισχυτικά μαθήματα οφείλουν να δημιουργήσουν, πρωτίστως, ευχάριστο κλίμα μάθησης, ώστε τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο, στη συνέχεια να καλλιεργήσουν βασικές μαθησιακές αρχές και δεξιότητες και, τέλος, να συνηθίσουν στην τήρηση βασικών καθημερινών υποχρεώσεων που έχουν ως μαθητές του σχολείου.

 

 

πίσω