ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

(σχολικό έτος 2001-02)

 

1. Δημιουργήσαμε ένα μικρό χώρο βιβλιοθήκης στο σχολείο σε κάποια μικρή αίθουσα που είχαμε. Ένα χώρο όπου τα παιδιά έρχονταν με κέφι να πάρουν κάποιο βιβλίο. Σε αυτό το χώρο στήθηκε η παιδική δανειστική βιβλιοθήκη μας, στα πρότυπα μιας δημοτικής βιβλιοθήκης. Υπεύθυνοι ήταν 2 συνάδελφοι και κάθε μαθητής είχε το ατομικό του δελτίο.

Ύστερα από επιστολή που στείλαμε (με πρωτοβουλία του Δ/ντή) σε διάφορους εκδοτικούς οίκους της Θεσ/νίκης και των Αθηνών  και σε τράπεζες ζητώντας  βιβλία ή οικονομική βοήθεια εμπλουτίσαμε τη βιβλιοθήκη αυτή με πάρα πολλά βιβλία φτάνοντας στο τέλος της χρονιάς τα 590 βιβλία.

Με τον ίδιο τρόπο εμπλουτίσαμε και την επιστημονική βιβλιοθήκη των δασκάλων που λειτουργεί στο χώρο του γραφείου τους με πολλά βιβλία από δωρεές (που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα γνώσεων) φτάνοντας τον αριθμό των 450 βιβλίων και εντύπων. Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

 

2. Mε τη σειρά βιντεοκασετών Magic English (24), σειρά κινουμένων σχεδίων στην Αγγλική, εισάγαμε ένα νέο τρόπο-παράλληλα με το βιβλίο του οργανισμού- εκμάθησης της Αγγλικής ευχάριστο για τα παιδιά.

 

3. Εισάγαμε για πρώτη φορά στο σχολείο την εκμάθηση απλών στοιχείων των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην τάξη υποδοχής των Τσιγγανοπαίδων. Τα προχωρημένα έμαθαν να γράφουν μικρές παραγράφους και κάποια άλλα να σχεδιάζουν και να ζωγραφίζουν. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για αυτά τα παιδιά, κάτι όμως που το χαίρονταν πάρα πολύ.

 

4. Συνεχίστηκε το πρόγραμμα εκμάθησης των υπολογιστών σε παιδιά στα πλαίσια του διευρυμένου ωραρίου.

 

 

ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

 

5. Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος ΣΩΚΡΑΤΗΣ/ΑRION και της Επίσκεψης Μελέτης με θέμα : « Διαπολιτισμική Εκπαίδευση » που έγινε στη Θεσ/νίκη από 4-8 Μαρτίου δεχτήκαμε στο σχολείο μας την επίσκεψη 14 Στελεχών και Ειδικών της Εκπαίδευσης από 9 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι ξένοι συνάδελφοι επισκέφτηκαν την τάξη υποδοχής παλιννοστούντων και αλλοδαπών, την τάξη των τσιγγανοπαίδων και ένα τμήμα της ΣΤ τάξης. Είδαν τη λειτουργία των τμημάτων συζήτησαν με τους δασκάλους και αφού ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, συγκεντρωθήκαμε κατόπιν όλοι μαζί στο γραφείο του συλλόγου διδασκόντων για περαιτέρω συζήτηση και ενημέρωση από τον Δ/ντή του σχολείου για τα διάφορα προγράμματα που εφαρμόζονται στο σχολείο μας. Τους δόθηκε ένα φυλλάδιο με το ιστορικό, τα διάφορα προγράμματα που εφαρμόζονται και τις σχολικές δραστηριότητες του σχολείου μας στα Αγγλικά καθώς και κάποια ενθύμια για να θυμούνται την πόλη της Θεσ/νίκης και το σχολείο μας.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας διοργανώθηκε συζήτηση-ανταλλαγή απόψεων στους χώρους του Ξενοδοχείου Βεργίνα, όπου παραβρέθηκαν και δάσκαλοι από το σχολείο μας.

Οι εντυπώσεις των ξένων συναδέλφων από τη λειτουργία, τους Έλληνες συναδέλφους και τους χώρους του σχολείου ήταν πάρα πολύ καλές όπως αυτό φαίνεται από Ε-mail που στάλθηκε από το γραφείο της Δ/νσης Ευρωπαϊκής Ένωσης του Υπουργείου Παιδείας, για τα πολύ εγκωμιαστικά σχόλια που είχαν κατά την επίσκεψη στο σχολείο μας.

Ανάλογο έγγραφο είχε σταλεί και στη Δ/νση Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης.

Σκεφτόμαστε ως σχολείο να κάνουμε αίτηση του χρόνου να μπούμε στο πρόγραμμα COMENIUS 1 ένα πρόγραμμα σύμπραξης με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.

 

6. Συνεχίζοντας από το περσινό σχολικό έτος τη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου του σχολείου δημιουργήσαμε φέτος :

Α) Μια προθήκη εκθέτοντας διάφορα ορυκτά, πετράδια και μεταλλεύματα.

Β) Τη γωνιά των Δεινόσαυρων, όπου υπάρχουν εικόνες και πληροφορίες από 90 διαφορετικά είδη δεινόσαυρων καθώς και τρισδιάστατες εικόνες τις οποίες παρατηρούσαν τα παιδιά με ειδικά γυαλιά.

Γ) Τη γωνιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου υπάρχουν χάρτες και πληροφορίες για την ιστορία της, τη διεύρυνση της και το κοινό μας νόμισμα.

Δ) Τη γωνιά των ηρώων του Εικοσιένα (εικόνες τους).

Ε) Φελοπίνακες, όπου εκθέτονται φωτογραφίες από τη συμμετοχή των μαθητών του σχολείου μας στα διάφορα προγράμματα και στις διάφορες επισκέψεις τους καθώς και μικρά κειμενάκια με τις εντυπώσεις τους.

 

7. Επίσης πρέπει να αναφέρουμε ότι περάσαμε το δάπεδο του γυμναστηρίου μας με πλαστικό τάπητα (αυτό έγινε σε συνεργασία με το δήμο) και από κοινού με το γυμνάσιο που συστεγάζεται μαζί μας και με το σύλλογο Γονέων του δημοτικού, φτιάξαμε μια Θεατρική Σκηνή στο χώρο του γυμναστηρίου του γυμνασίου, κάτι που προσπαθούσαμε πολύν καιρό κι έγινε φέτος πραγματικότητα.

 

8. Μαζί με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων σχεδιάσαμε και χρωματίσαμε την αυλή του σχολείου στα πρότυπα ενός υπαίθριου γηπέδου καλαθοσφαίρισης (μπάσκετ).

 

9. Ενισχυθήκαμε με δύο ακόμη ηλεκτρονικούς υπολογιστές δωρεά της τράπεζας ΕUROBANK, έναν από κάποιον γονιό, τον οποίο αναβαθμίσαμε, δύο επίσης από το γυμνάσιο που συστεγάζεται μαζί μας γιατί πήρε κάποιους καινούριους και με τους πέντε που είχαμε από πέρσι και τους άλλους οχτώ που θα πάρουμε από το πρόγραμμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας (πρόγραμμα του υπουργείου παιδείας) θα φτάσουμε τον συνολικό αριθμό των δεκαέξι υπολογιστών. Μελλοντικός στόχος μας εκτός από την αίθουσα υπολογιστών που έχουμε να υπάρχει κι ένας υπολογιστής σε κάθε τάξη του σχολείου. Στόχο που θα προσπαθήσουμε να πραγματοποιήσουμε τα επόμενα δύο χρόνια.

 

 Επίσης ενισχυθήκαμε και με κάποια εποπτικά μέσα διδασκαλίας προσφορά της CITIBANK. Όλα αυτά ύστερα από επιστολή μας.

 

 Aκόμη προχωρήσαμε στην αγορά 2 τηλεοράσεων και 2 βίντεο (προσφορά του συλλόγου γονέων) οι οποίες τοποθετήθηκαν σε μετακινούμενες βάσεις με σκοπό να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες κάθε τάξης. Έτσι ο συνολικός αριθμός αυξήθηκε σε 4 τηλεοράσεις και 4 βίντεο.

 

10. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα του Α.Π.Θ. σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Φλώρινας σε μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου μας (στην αίθουσα υπολογιστών) με τίτλο :

« Διδακτικές χρήσεις νέων τεχνολογιών »

Η εφαρμογή που παρουσιάστηκε στα παιδιά είχε θέμα :

Η διατροφή μας ( σύνθετες λέξεις-στοιχεία τριγώνου-ποσοστό στα εκατό)

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην όλη διαδικασία, υπήρχε έντονο ενδιαφέρον από μέρος τους και ιδιαίτερα στο φύλλο αξιολόγησης ( ένα είδος κουίζ ), όπου τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, δίνοντας ένα τίτλο στην ομάδα τους, προσπάθησαν να φτάσουν στο μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας στα εκατό.

 

Πίσω