ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

(σχολικό έτος 2002-03)

 

1. Για πρώτη φορά  στο σχολείο μας τα παιδιά της Στ τάξης μαζί με τις δασκάλες του αποφάσισαν να εκδώσουν μια διμηνιαία μαθητική εφημερίδα με τίτλο:

" Ο κόσμος στα μάτια των παιδιών "

Κυκλοφόρησαν 3 τεύχη τη φετινή χρονιά. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για τα παιδιά, το οποίο ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ.

 

2. Σε όλα τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων που απαριθμούσαν τα 97,   γινόταν το μάθημα της πληροφορικής στην αίθουσα των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα παιδιά ήταν χωρισμένα σε ομάδες των 9-10 ατόμων και διδάσκονταν το μάθημα της πληροφορικής 2 φορές την εβδομάδα, έχοντας το καθένα το δικό του υπολογιστή.

 

3. Ξεκίνησε από πέρσι και τελείωσε φέτος από συναδέλφισσα του σχολείου ένα προϊόν παιδαγωγικού λογισμικού (CD-ROM) με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ένα πρόγραμμα παιδαγωγικού λογισμικού

-Hyper Studio- που έγινε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης και το Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου. Mια μορφή εκπαιδευτικής διαδικασίας με τη μορφή των νέων τεχνολογιών και το οποίο θα δοθεί και σε άλλα σχολεία ως εφαρμογή.

To CD-Rom είχε τίτλο:

« Ολυμπιακοί Αγώνες από το χθες …ως το σήμερα »

 

 

4. Comenius 1- Εταιρικές σχέσεις σχολείων

 

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Σωκράτης-Comenius 1 το σχολείο μας για πρώτη φορά ως διαπολιτισμικό σχολείο υπέβαλε στο Ι.Κ.Υ. σχολικό σχέδιο σύμπραξης με άλλα 5 σχολεία της Ευρώπης (από τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Πολωνία, τη Λετονία κι ένα από την Κρήτη). Η απάντηση θα δοθεί τον Ιούλιο και ελπίζουμε να είναι θετική.

Ακολουθεί στην επόμενη σελίδα συνοπτική περιγραφή του προγράμματος.

 

 

 

 

Πρόταση για ένα πρόγραμμα COMENIUS

Τριετής διάρκειας από το Σεπτέμβρη του 2003

 

Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν για τα παιδιά

Περιγραφή του προγράμματος

Σε κάθε ένα από τα τρία χρόνια αυτού του προγράμματος έκφρασης με γνώμονα τα σχολικά μαθήματα προβάλλεται ένα διαφορετικό είδος γραπτού κειμένου.

Πρόταση:

1ος χρόνος: Ποίηση

Τα παιδιά γνωρίζουν ποιητικά κείμενα μέσα από τις δικές τους εμπειρίες (φύση, περιβάλλον, οικογένεια κ.ά.) και μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τη δομή τους για παρόμοια δικά τους κείμενα. Σε συνδυασμό με εικονογραφημένα σχέδια δημιουργούνται βιβλία που αφορούν ένα συγκεκριμένο θέμα και τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα λαμβάνουν ένα αντίγραφο του βιβλίου. Επίσης γίνονται μεταφράσεις σε μία από τις γλώσσες των χωρών που συμμετέχουν, ενώ θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η συμμετοχή των γονέων με ανάλογες γνώσεις ξένης γλώσσας.

Προαιρετικό υλικό: φωτογραφίες των συμμετεχόντων, ηχογραφήσεις πρωτότυπων κειμένων

 

2ος χρόνος: Θεματικά κείμενα

Ανάλογα με τις προσωπικές τους εμπειρίες, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένα γεγονότα ή μοντέλα, τα παιδιά συντάσσουν κείμενα που αφορούν ένα συγκεκριμένο θέμα το οποίο επιλέγουν τα ίδια και τα επεξεργάζονται, έτσι ώστε να τα παρουσιάσουν ως εικονογραφημένο αναγνωστικό. Προτάσεις επιλογής θεμάτων:

·         Βιβλίο μαγειρικής για παιδιά (με ανάλογο πρόγραμμα μαγειρικής)

·         Αθλητικοί αγώνες (σύνδεση με γεγονότα: Ολυμπιάδα 2004)

·         Μία ιδιαιτερότητα της πατρίδας μας

Αντίγραφο των αποτελεσμάτων αποστέλλεται στα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σε μορφή εικονογραφημένου υλικού και μεταφρασμένο σε μία από τις γλώσσες των χωρών που συμμετέχουν.

3ος χρόνος: Ιστορίες

Μια συλλογή παιδικών ιστοριών, τις οποίες προετοιμάζουν τα παιδιά στο μάθημα της γλώσσας στο σχολείο, αποτελεί το τρίτο σε σειρά αποτέλεσμα αυτού του ευρωπαϊκού προγράμματος έκφρασης. Οι θεματικές ενότητες (π.χ. σε μια συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος) βρίσκονται ακόμη υπό συζήτηση.

Ένα πιθανό επιπρόσθετο συνολικό αποτέλεσμα που μπορεί να προκύψει στη διάρκεια των τριών ετών του προγράμματος είναι να τυπωθεί ένα «Μικρό ευρωπαϊκό αναγνωστικό - από τα παιδιά για τα παιδιά» με μια επιλογή από όλα τα κείμενα και τις εικόνες που διατίθενται.

 

Πίσω