ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ
(σχολικό έτος 2006-07)
1. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Σωκράτης / Comenius 2.2.b
|
Για τη σχολική μας μονάδα η συμμετοχή σ΄ αυτό το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ( βοηθός καθηγητή ξένης γλώσσας στο σχολείο ) ήταν μία νέα πρόκληση. Με πρωτοβουλία του διευθυντή της σχολικής μονάδας κ. Στέργιο Παπαδόπουλο και ύστερα από ομόφωνη απόφαση όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, κατατέθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2005-06 αίτηση συμμετοχής μας προς το ΙΚΥ στο παραπάνω πρόγραμμα. Από το ΙΚΥ μας ανακοινώθηκε ότι η αίτησή μας έγινε δεκτή και ότι στο σχολείο μας θα φιλοξενούσαμε από τη νέα σχολική χρονιά έναν βοηθό καθηγητή ξένης γλώσσας τον κ. Christian Kollinger από τη Γερμανία. Η χαρά μας ήταν διπλή. Από τη μια γιατί θα ξεκινούσε ένα νέο πρόγραμμα στο σχολείο μας και από την άλλη για τη χώρα προέλευσης του κ. Kollinger, αφού τόσο ο δ/ντής όσο και η επιβλέπουσα δασκάλα του προγράμματος στο σχολείο μας κα Κώστα Βάννα μεγαλώσανε στη Γερμανία και η γνώση της Γερμανικής διευκόλυνε την επικοινωνία μας. Η συμμετοχή μας σ’ αυτό το πρόγραμμα άξιζε πραγματικά. Η εμπειρία μας από τη συνεργασία μας με τον Christian ήταν θετική και εποικοδομητική . Ο αυθορμητισμός του, η εργατικότητά του και η φιλική του διάθεση τον έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας ( μαθητές, δασκάλους και γονείς ). Συνεργάστηκε άριστα με όλο το διδακτικό προσωπικό του σχολείου και ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στους μαθητές. Μας έφερε σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα και τον πολιτισμό μιας άλλης χώρας, ανταλλάξαμε ιδέες, εκπαιδευτικές πρακτικές και μεθόδους. Για εμάς ως Διαπολιτισμικό σχολείο είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να συμμετέχουμε σε προγράμματα σαν και αυτό, γιατί πιστεύουμε ότι μέσα από αυτά γίνεται προσπάθεια να προωθηθεί η ευρωπαϊκή και οικουμενική διάσταση στην εκπαίδευση. Επίσης πιστεύουμε ότι μέσα από αυτά περνούν στα παιδιά μηνύματα αλληλεγγύης και συναδέλφωσης των λαών καθώς και μηνύματα κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Όλοι οι παραπάνω λόγοι μας παρότρυναν, χωρίς κανένα δισταγμό, στην απόφασή μας να στείλουμε και πάλι αίτηση στο Ι.Κ.Υ για τη συμμετοχή μας σε ένα νέο πρόγραμμα για τη νέα σχολική χρονιά 2007-08. |
|
|
2. Ευέλικτη ζώνη
Το σχολείο από το σχολικό έτος 2003/04 συμμετείχε για 4η συνεχόμενη χρονιά στο πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης. Η « Ευέλικτη Ζώνη Διαθεματικών και Δημιουργικών Δραστηριοτήτων », που αποτελεί τμήμα του εβδομαδιαίου προγράμματος δίωρης τουλάχιστον διάρκειας, επιδιώκει με την ελεύθερη θεματική της και την ενεργητική μεθοδολογία της να επιτελέσει διπλό σκοπό: πρώτον, να αντισταθμίσει την ανελαστικότητα, τις μονομέρειες και τον πολυκερματισμό σχολείου και δεύτερον, να διαποτίσει σιγά-σιγά με τις αρχές και τις πρακτικές της την καθημερινή διδακτική πράξη.
3. Πρόγραμμα Erasmus - Μια πολυπολιτισμική επίσκεψη στο σχολείο μας
Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος δράσης ΕΡΑΣΜΟΣ (ERASMUS) του Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης, κι ύστερα από πρωτοβουλία του βοηθού καθηγητή ξένης γλώσσας του σχολείου μας κ. Κρίστιαν Κόλλινγκερ (Christian Kollinger) από τη Γερμανία και του δ/ντή κ. Παπαδόπουλου Στέργιου, τη σχολική μας μονάδα επισκέφθηκαν 11 ξένοι φοιτητές. Μετά την υποδοχή τους από τον Διευθυντή μας κ. Παπαδόπουλο Στέργιο και το διδακτικό προσωπικό του σχολείου, οι φοιτητές είχαν τη δυνατότητα να επισκεφτούν κάποιες τάξεις και να γνωριστούν με τους συμμαθητές μας. Η τάξη του Β1 μαζί με τη δασκάλα τους κα Βάννα Κώστα, τους καλωσόρισε λέγοντας «Καλημέρα» στη γλώσσα προέλευσης του καθενός. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι φοιτητές προέρχονταν από τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Εσθονία, τη Φιλανδία και την Τουρκία. Επίσης στο ίδιο τμήμα συμμετείχαν σ’ ένα παιχνίδι γνωριμίας με τους μικρούς μας μαθητές. Με μεγάλη χαρά και πολλές εκπλήξεις τους υποδέχτηκε και η τάξη του Γ1 με τη δασκάλα τους κα Μάχη Κεσκιλίδου. Οι μαθητές ετοίμασαν ζωγραφιές για κάθε επισκέπτη και τον καλωσόριζαν στη γλώσσα του, έχοντας ετοιμάσει κι αντίστοιχες χειροτεχνίες. Επίσης αντάλλαξαν ευχές μιλώντας ο καθένας τη γλώσσα του. Στη συνέχεια η μουσικός του σχολείου μας κα Παναγιώτα Ντριγκόγια, τους περίμενε στην τάξη του Ε1 μαζί με το δάσκαλό τους κ. Σάκη Παράσχο, όπου τα παιδιά τραγούδησαν διάφορα τραγούδια της ελληνικής μουσικής σκηνής. Για τελευταίο τραγούδι επέλεξαν το αγγλικό τραγούδι «Imagine» του Τζον Λένον και έτσι μπόρεσαν να το τραγουδήσουν παρέα με τους επισκέπτες μας. Έπειτα οι μαθητές του ΣΤ2, αφού υποδεχτήκαμε κι εμείς με τη σειρά μας, μαζί με το δάσκαλό μας κ. Αποστόλη Ζώη και τη δασκάλα των Αγγλικών κα Μαρία Βρίτσιου, τους επισκέπτες μας, τους αφιερώσανε διάφορα ποιήματα διαβάζοντάς τα στα Αγγλικά και χαρίζοντας σαν δώρο κάποια ενθύμια της τάξης. Η ξενάγησή τους τελείωσε στην τάξη του ΣΤ1, όπου μαζί με τη δασκάλα Φυσ. Αγωγής του προγράμματος “Καλλιπάτειρα” κα Πηγή Βοδενιώτου παρουσιάσανε διάφορους ελληνικούς χορούς, όπου συμμετείχαν επίσης με ενθουσιασμό και οι φιλοξενούμενοί μας. Η επίσκεψη των παραπάνω καλεσμένων μας, ήταν μια πολύ θετική εμπειρία για όλα τα παιδιά του σχολείου. Κάποια από τα μεγαλύτερα παιδιά του σχολείου είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν μαζί τους στα γερμανικά, ρωσικά και ισπανικά. Κάποιοι από τους λόγους που μας ωθούν να συμμετέχουμε κάθε χρόνο σε διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα είναι:
Ακολουθούν εντυπώσεις κάποιων καλεσμένων από την επίσκεψη στο σχολείο μας:
Θα ήθελα απλά να πω ότι ένιωσα ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη στο αγαπητό σχολείο σας. Ήταν μια πολύ όμορφη μέρα και ένιωσα ευχαρίστηση που συναντηθήκαμε με όλους τους μαθητές και δασκάλους και ιδιαίτερα με τον Διευθυντή κ. Παπαδόπουλο. Πρέπει να πω ότι έχετε πολύ ταλαντούχους μαθητές. Ευχαριστώ και πάλι για τα τραγούδια, τα ποιήματα, τα δώρα, τους χορούς, τα παιχνίδια και ότι κάνατε μαζί μας, μα πιο πολύ για τη φιλοξενία και την παρέα σας. Ελπίζω να σας συναντήσω σύντομα και πάλι. (Zeynep απ’ την Τουρκία)
Μου άρεσε πάρα πολύ. Ήταν μια καλή ευκαιρία να δούμε άλλες οπτικές της ζωής στην Ελλάδα. Βρίσκω πολύ καλή την ιδέα το ότι μαθητές από διάφορες χώρες φοιτούν μαζί στο ίδιο σχολείο. Θα έπρεπε να γίνεται το ίδιο και στην Εσθονία. Ιδιαίτερα μου άρεσε η ώρα της Μουσικής, ήταν συγκινητικό. (Aina από την Εσθονία)
« Συναντώ την Ευρώπη, συναντώ φίλους », αυτό μου είπε σήμερα ένας Γερμανός φίλος μου. Και τι είναι καλύτερο από το να συναντά κανείς φίλους από διαφορετικές χώρες; Είναι η πραγματική ευκαιρία για ανταλλαγή πολιτισμών, συναισθημάτων και εμπειριών. Εάν μάλιστα ένα Διαπολιτισμικό σχολείο κινείται σε αυτό το πλαίσιο, τότε όλα είναι τέλεια. Στις μέρες μας, περισσότερο από παλαιότερα, είναι αναγκαίο να χτίζουμε τις βάσεις για μια καινούρια Ευρώπη, χωρίς τείχη και χρώματα. Πραγματικά ήταν απόλαυση να περάσω μια μέρα με αυτούς τους μαθητές. Παρ’ όλο που ήταν μικροί σε ηλικία μου έδωσαν να καταλάβω ότι ήδη κρατούν τις βάσεις για τη « νέα Ευρώπη», απλά πρέπει να τους περιμένουμε να μεγαλώσουν. Αληθινά θέλω να ευχαριστήσω τον φίλο μου Κρις, που μου έδωσε μία τόσο σημαντική ευκαιρία. ( Pietro από την Ιταλία)
Πραγματικά ήταν απόλαυση η επίσκεψη στο σχολείο σας. Ιδιαίτερα οι δραστηριότητες όπως ο χορός, τα τραγούδια και το παιχνίδι γνωριμίας μαζί με τα παιδιά λέγοντας το αγαπημένό μας φαγητό, ήταν αληθινά ωραίο. Ευχαριστώ πάρα πολύ. ( Hanna από τη Φιλανδία)
Όταν ο Κρίστιαν μας κάλεσε να δούμε το σχολείο του, για το οποίο μας μιλούσε τόσο καιρό, δεν περίμενα τα παιδιά να μας δεχτούν με τόση χαρά και περιέργεια. Μας φέρθηκαν χωρίς φόβο, πολύ άνετα και φαίνονταν πολύ χαρούμενα. Οι δάσκαλοι πραγματικά κατάφεραν να διοργανώσουν μια μέρα στην οποία νομίζω μάθαμε όλοι μας κάτι. Τα παιδιά γνώρισαν ανθρώπους άλλων χωρών και εμείς οι καλεσμένοι γνωρίσαμε ένα σχολείο που προσπαθεί καθημερινά να περάσει το μήνυμα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στους μαθητές του και τη συμβίωση διάφορων κουλτουρών και πολιτισμών στην Ελλάδα. Σας ευχαριστούμε πολύ, θα μας μείνει αξέχαστη, η επίσκεψη αυτή. ( Bernhard από τη Γερμανία) |
|
|
|
|
|
4. Η εφημερίδα του σχολείου στο διαδίκτυο
Συνεχίζεται για 5ο έτος η έκδοση και κυκλοφορία της τριμηνιαίας σχολικής μας πολυπολιτισμικής εφημερίδας, « Ο κόσμος στα μάτια των παιδιών » - μια εφημερίδα των μαθητών της ΣΤ τάξης, την οποία ανεβάζουμε και στο διαδίκτυο (Ιinternet), ώστε να διαβάζεται και στην ηλεκτρονική της μορφή. Διεύθυνση Ιστοσελίδας: http://6dim-diap-elefth.thess.sch.gr |
5. Αναμόρφωση της ιστοσελίδας μας – 1η πανελλήνια τιμητική διάκριση
Επισκεφτείτε την ανανεωμένη ιστοσελίδα του σχολείου μας! Θέλετε να μάθετε για τις πολλές δραστηριότητές μας; Θέλετε να μάθετε για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση; Τα διάφορα προγράμματα ένταξης παλιννοστούντων, αλλοδαπών, τσιγγανοπαίδων και μουσουλμανοπαίδων σε όλη την Ελλάδα; Το πρόγραμμα Παιδεία Ομογενών; Αν ναι, τότε επισκεφτείτε την ανανεωμένη ιστοσελίδα του σχολείου μας. Μια ιστοσελίδα που πήρε την 1η τιμητική διάκριση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Σύρου (4,5,6 Μαΐου) από την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση όσον αφορά τις καλύτερες « Ιστοσελίδες Δημοτικών Σχολείων ». Διεύθυνση: http://6dim-diap-elefth.thess.sch.gr
|
|
6. Συνεργασία με το δήμο Ελευθερίου – Κορδελιού
Το σχολείο συνεργάστηκε με το δήμο, στο πλαίσιο ενός φιλόδοξου προγράμματος του δήμου που είχε τον τίτλο: «Γνωρίζω την Ελλάδα». Έγιναν σε συνεργασία με το δήμο διάφορες επισκέψεις εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου.
7. Χρίστος Τσολάκης – Σωφρόνης Χατζησαββίδης ( δυο κορυφαίοι γλωσσολόγοι )
Ευαισθητοποιημένοι ως σχολείο σε θέματα εκπαίδευσης, μεταναστών, προσφύγων και τσιγγάνων, σκεφτήκαμε με τους μαθητές μας της ΣΤ τάξης και στα πλαίσια της πολυπολιτισμικής μας μαθητικής εφημερίδας να συναντηθούμε και να μιλήσουμε με δυο κορυφαίους γλωσσολόγους στην Ελλάδα: τον ομότιμο καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. κ. Χρίστο Τσολάκη και τον κοσμήτορα της Παιδαγωγικής Σχολής καθηγητή του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. κ. Σωφρόνη Χατζησαββίδη. Και οι δυο μας υποδέχθηκαν πολύ εγκάρδια, με χαρά, συζήτησαν μαζί μας και απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις μας. Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν ότι όλες οι απαντήσεις του ήταν με απλό και κατανοητό τρόπο. Μας άνοιξαν την καρδιά τους και μας μίλησαν για τη ζωή τους και για το σχολείο. Μας πέρασαν πιστεύουμε με τον τρόπο τους πολλά μηνύματα για τους ανθρώπους, τη ζωή και την εκπαίδευση. Όλα είχαν όμως ως βασικό συστατικό: την αγάπη. |
|
8. Προβολή των Διαπολιτισμικών Δραστηριοτήτων του σχολείου μας
Μέσα από την ιστοσελίδα και την πολυπολιτισμική μας εφημερίδα, γίνονται συχνά γνωστές οι πλούσιες διαπολιτισμικές δραστηριότητες του σχολείου μας. Έτσι λοιπόν κάποιοι τηλεοπτικοί σταθμοί ήθελαν να προβάλουν όλες αυτές τις δραστηριότητες και την αρμονική συνύπαρξη παιδιών από διαφορετικές χώρες στο σχολείο.
MEGA: Το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων στη ζωντανή ψυχαγωγική εκπομπή Πολύ την Κυριακή το σχολείο μας σε παράλληλη σύνδεση 15 λεπτών με το ελληνικό σχολείο στο Νταχάου του Μονάχου της Γερμανίας παρουσίασε κάποιες δραστηριότητες του. Η χορωδία μας, την οποία αποτελούν μαθητές της Δ, Ε, ΣΤ τάξης τραγούδησε ένα ρωσικό κι ένα αλβανικό τραγούδι. Μαθητές των τμημάτων Α 1 και Γ 1 μαζί με τις δασκάλες τους κα Κυριακίδου Ρούλα και Κεσκιλίδου Μάχη τραγούδησαν και χόρεψαν το Ρούντολφ το ελαφάκι. Επίσης τσιγγάνοι μαθητές ευχήθηκαν στα ελληνικά και στη γλώσσα των τσιγγάνων τη ρομανές.
ΕΤ3: Την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου στο μεσημεριανό Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων της ΕΤ 3, σε 15λεπτη ζωντανή σύνδεση ο διευθυντής του σχολείου μας κ. Παπαδόπουλος Στέργιος, οι δασκάλες των τμημάτων Β1: κα Κώστα Βάννα, Β2: κα Ευσταθιάδου Άννα και Γ1: κα Κεσκιλίδου Μάχη, η χορωδία μας και μια χορευτική ομάδα, μίλησαν για τα διάφορα προγράμματα και τις διάφορες δραστηριότητες που γίνονται στο σχολείο μας. Τόνισαν, ότι θα πρέπει οι δάσκαλοι κι εμείς τα παιδιά του σχολείου να αναδείξουμε το δικαίωμα του κάθε παιδιού και του κάθε ανθρώπου να έχει άλλη θρησκεία, άλλα μουσικά ακούσματα, άλλο πολιτισμό, άλλα ήθη κι έθιμα έτσι ώστε να νιώσουμε σαν ένα κράμα. Να καταλάβουμε όλα τα παιδιά ότι αυτό που ζούμε καθημερινά μέσα στην τάξη και μέσα στο σχολείο, με αυτή τη σύνθεση, είναι τελικά προνόμιο – αυτή η ανταλλαγή εμπειριών & βιωμάτων–κι όχι κοινωνικό πρόβλημα.
EUROPE 1: Τη Δευτέρα 4 Απριλίου στην εκπομπή του καναλιού EUROPE 1 Η δύναμη της γλώσσας και για μια ολόκληρη ώρα, ο διευθυντής, κάποιοι δάσκαλοι και μαθητές διαφόρων τάξεων μίλησαν για τη λειτουργία του σχολείου μας, για τα διάφορα προγράμματα ένταξης παλιννοστούντων, αλλοδαπών, τσιγγάνων μαθητών και για τις δραστηριότητες μας. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι σε σύνολο 342 μαθητών το 29% είναι παλιννοστούντες, αλλοδαποί και τσιγγάνοι συμμαθητές μας. Η χορωδία του σχολείου μας με τη μουσικό μας κα Ντριγκόγια Παναγιώτα τραγούδησαν ένα ελληνικό, ένα ρωσικό, ένα αλβανικό κι ένα αγγλικό τραγούδι. Μια χορευτική ομάδα του σχολείου μας με τη δασκάλα της Φυσικής Αγωγής του προγράμματος Καλλιπάτειρα κα Βοδενιώτου Πηγή χόρεψε ένα παραδοσιακό ρώσικο χορό. Στο τέλος έγινε από τις δασκάλες κα Κυριακίδου Ρούλα και κα Κεφαλίδου Άρτεμις μαζί με κάποια τσιγγανόπουλα, παρουσίαση του Τμήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας των Τσιγγανοπαίδων το οποίο λειτουργεί στα πλαίσια του προγράμματος του Παν. Θεσσαλίας |
|
9. Συνεργασία με την Εθελοντική Ομάδα Φίλων Αναστασίας και το Ψυχολογικό Κέντρο Βόρειας Ελλάδας (Πεύκα)
Σε συνεργασία με την Εθελοντική Ομάδα Φίλων Αναστασίας φιλοξενήσαμε στους χώρους του σχολείου μας τα παιδιά με ειδικές δυνατότητες του Ψυχολογικού Κέντρου Βόρειας Ελλάδας ( Πεύκα ). Κάποια παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα παιδιά αυτά και να συζητήσουν μαζί τους. Κατόπιν τα παιδιά του Ψ.Κ.Β.Ε., πέρασαν ένα ευχάριστο μεσημεριανό με φαγητό, μουσική και χορό. Η Εθελοντική Ομάδα Φίλων Αναστασίας, δημιουργήθηκε εις μνήμην ενός κοριτσιού που οραματίστηκε τον εθελοντισμό. Στόχος της είναι να προσφέρει σε παιδιά με ειδικές δυνατότητες κι όπου αλλού υπάρχει πραγματική ανάγκη, υποστήριξη υλική και ηθική. Δραστηριοποιείται εδώ και 5,5 χρόνια. Πρεσβεύει την ιδέα του εθελοντισμού και της ανιδιοτελούς προσφοράς. Εμείς ως σχολείο αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και του χρόνου αυτή τη συνεργασία μας Οι πόροι της Ο.Φ.Α. είναι οι συνδρομές των μελών, δωρεές ιδιωτών, ο ετήσιος χορός και κυρίως από την ελεύθερη διάθεση του καθενός να προσφέρει όπως μπορεί. |
|