Πρόγραμμα Καλλιπάτειρα

(σχολικό έτος 2006-07)

 

Το σχολικό έτος 2006-07 το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας (όπως όλοι γνωρίζουμε) αντικαταστάθηκε από το πρόγραμμα της Καλλιπάτειρας.

Στα πλαίσια λοιπόν του νέου προγράμματος η υπεύθυνη εκπαιδευτικός κα Βοδενιώτου Χρυσοπηγή πρότεινε ένα πιλοτικό πρόγραμμα (project) στο ΥΠΕΠΘ με τον παρακάτω τίτλο και το οποίο εγκρίθηκε για εφαρμογή.

Ακολουθούν πληροφορίες:

   Π             Σ

   Α             Υ

   Ι    Χ        Ν

   Χ   Ω       Ο

ΟΝΕΙΡΟΧΩΡΑ

   Ι     Ι         Α

  Δ    Σ

   Ι

  Α

 

 

Τίτλος:

 

Spiele ohne Grenzen

 

Games without Borders

 

Juegos sin fronteras  

 

Giochi senza bordi      

 

игры без границ

 

 

 

 

Σύντομη περιγραφή του Πιλοτικού Προγράμματος

 

Η ΟΝΕΙΡΟΧΩΡΑ είναι μια μικρή παιχνιδούπολη όπου τα παιδιά μαθαίνουν να παίζουν παιχνίδια προερχόμενα από διάφορα μέρη του πλανήτη, συμμαθητών τους από διαφορετικές χώρες, ενώ ταυτόχρονα, αποκομίζουν και πληροφορίες για τις χώρες προέλευσης των παιχνιδιών και των πολιτισμών τους. Τελικά αυτό που συνειδητοποιούμε όλοι, είναι όσο κι αν διαφέρει η κουλτούρα από χώρα σε χώρα, το σίγουρο είναι ότι τα παιδιά παίζουν! Επίσης αντιλαμβάνεται κανείς ότι παντού οι κανόνες των παιχνιδιών μοιάζουν μεταξύ τους κι αυτά που ίσως διαφέρουν είναι απλά τα υλικά ….

 

Αναλυτική περιγραφή του περιεχομένου, των στόχων και των παραδοτέων του Πιλοτικού Προγράμματος

 

Ο μεγάλος ποδοσφαιριστής Πελέ είπε κάποτε: « Ο αθλητισμός δίνει σε εμάς την ευκαιρία να κάνουμε όνειρα και να έχουμε ίσες ευκαιρίες για διάκριση. Αυτή είναι μια σπάνια στιγμή που είμαστε όλοι ίσοι.».

Ο αθλητισμός και γενικότερα τα παιχνίδια είναι για τα παιδιά πηγή χαράς κι ευτυχίας, μέσα από τα οποία τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση της συντροφικότητας, της ισότητας και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Σε όλη τη γη τα παιδιά παίζουν και διασκεδάζουν, μπορεί κάποια από τα παιχνίδια να τα συναντήσουμε με διαφορετικές ονομασίες ή με παραλλαγές σε πολλές χώρες, ωστόσο το αποτέλεσμα κι ο στόχος είναι ίδιος.

Συγκεκριμένα μέσα από το παιχνίδι οι μαθητές έρχονται σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, παίρνουν πληροφορίες για αυτούς, συνεργάζονται κι αναπτύσσουν εμπιστοσύνη με άτομα διαφορετικής εθνικότητας κι ανακαλύπτουν κοινά σημεία …

Τελικά αντιλαμβάνονται ότι το κοινό σημείο όλων των παιδιών ανεξαρτήτου χρώματος, γλώσσας, θρησκείας, πατρίδας είναι το παιχνίδι. Συνειδητοποιούν ότι κάποια από τα παιχνίδια που ήδη παίζουν, είναι γνωστά και σε άλλες χώρες, ίσως με διαφορετική ονομασία.

             Στην ΟΝΕΙΡΟΧΩΡΑ ( τον τίτλο έδωσε μια μικρή μαθήτρια της Α τάξης του σχολείου μας ), τα παιχνίδια δεν έχουν σύνορα… Οι μαθητές ρωτούν τους γονείς, παππούδες, γιαγιάδες για τα παιχνίδια που έπαιζαν στις πατρίδες τους. Με τη βοήθεια των δασκάλων θα ψάξουν και σε άλλες πηγές για να ανακαλύψουν παιχνίδια, όπως επίσης θα συμβουλευτούμε και ευρωπαϊκά σχολεία με τα οποία είχαμε συνεργαστεί προηγούμενα έτη. Θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε και δικά μας παιχνίδια μνήμης ή με κάρτες κι όλο αυτό το υλικό θα το παρουσιάσουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Σκεφτόμαστε δηλαδή να δημιουργήσουμε μια παιχνιδούπολη εθνών όπου σε κάθε γωνιά θα παρουσιάζονται παιχνίδια μνήμης, επιδεξιότητας, επιτραπέζια, δρόμου, με διάφορα αντικείμενα, με τραγούδια και συνοδευόμενα από πληροφορίες για τη χώρα προέλευσή τους.

 

 

πίσω