ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

(σχολικό έτος 2002-03)

1. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Πρόγραμμα ειδικά εκπονημένο για την πέμπτη τάξη. Θέμα του: « η καθημερινή ζωή των Βυζαντινών ».

Αρχικά έγινε μια προσέγγιση στο θέμα από τους αρχαιολόγους και κατόπιν τα παιδιά παίζοντας το ρόλο του αρχαιολόγου-ερευνητή, χωρίστηκαν σε 4 ομάδες. Παρατήρησαν και κατέγραψαν μέσα από οικιακά σκεύη, ρούχα, αγγεία, αναπαράσταση σπιτιού (τρικλίνιο) την καθημερινότητα των Βυζαντινών.  Κάθε ομάδα έπρεπε να απαντήσει σε ερωτηματολόγιο και να βγάλει συμπεράσματα για την εργασία που έκανε. Ακολούθησε παρουσίαση από κάποιο μέλος της ομάδας, της όλης εργασίας που συνοδευόταν και με ζωγραφική απεικόνιση.

 

 

2. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Οι μαθητές της Γ′ τάξης ένα πρόγραμμα στο αρχαιολογικό μουσείο Θεσ/νίκης.

Τίτλος του: « Ιστορία της Θεσ/νίκης σαν παραμύθι »

Στην αρχή έγινε μια συζήτηση μεταξύ των παιδιών και των υπευθύνων του προγράμματος, για την ίδρυση της πόλης από το βασιλιά Κάσσανδρο με τη μέθοδο του συνοικισμού. Παίρνοντας δηλαδή πληθυσμό από τα χωριά της περιοχής ( Τούμπα, Θέρμη ).

 

Στη συνέχεια ακολούθησε αναπαράσταση του γεγονότος, κάτι σαν θεατρικό, όπου τα παιδιά είχαν διάφορους ρόλους ( βασιλιάς Κάσσανδρος, βασίλισσα Θεσσαλονίκη, στρατηγός, στρατιώτες, αρχιτέκτονας, αγγελιοφόρος, κάτοικοι των χωριών ).

Κατόπιν τα παιδιά είδαν ευρήματα που βρέθηκαν στην πόλη από την εποχή εκείνη ( αγγεία, κοσμήματα κ.ά. )

Στο τέλος ζωγράφισαν την είσοδο ενός ναού.

 

 

Πίσω